مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امسال قریب 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازسوی این سازمان به تمام تولید کنندگان عرصه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و سایر عرصه های وابسته پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۵۱۸۰۴۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

ابراهیم عزیزی اظهار کرد: فعالیت جدی تر در حوزه های عمرانی، سازندگی و محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، تقویت گروه های جهادی به ویژه صنایع تبدلی کوچک، جزو برنامه های مهم و محوری سال 94 سازمان بسیج سازندگی کشور است.

وی اظهار کرد: امسال در حوزه واحدهای تولید مبتنی بر امنیت غذایی قریب 46 هزار واحد، در صنایع تبدیلی نزدیک به شش هزار واحد کوچک و در بخش عمرانی و محرومیت زدایی نیز بالغ بر چهار هزار پروژه در دستور کار این سازمان است و در عرصه توسعه و تقویت فرهنگ جهادی نیز قریب سه هزار و 500 گروه جهادی شناسنامه دار و ساماندهی خواهند شد.
این مسئول با بیان اینکه بالغ بر 95 درصد برنامه های سازمان بسیج سازندگی کشور باتلاش و فعالیت های صورت گرفته محقق شده است، افزود: در اجرای هرچه بهتر برنامه های اقتصاد مقاومتی مشکلاتی نیز وجود دارد که باید با اتخاذ تدابیر مناسب و همکاری دستگاه های اجرایی برطرف شود.
عزیزی تصریح کرد: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی فعالیت های افراد در عرصه اقتصاد مقاومتی را پشتیبانی و یاری نمی کنند و این نشان می دهد که این دستگاه ها باور چندانی بر این مقوله مهم و تاثیرگذار ندارند.
وی افزود: برخی دستگاه های اجرایی ذیربط نه فقط کمک آنچنانی به تولیدکنندگان عرصه اقتصاد مقاومتی نکرده بلکه فعالیت های مردمی را مانع شده و مزاحمت هایی را نیز ایجاد می کنند.
عزیزی اظهار کرد: برخی ها درک مناسب و درستی از اقتصاد مقاومتی ندارند به همین دلیل نیز حاضر نیستند تلاش و فعالیت های مردم در این عرصه را یاری دهند که این مشکل باید مرتفع شود.
وی تاکید کرد: برای موفقیت هرچه بهتر و بیشتر در عرصه تولید محصولات و کارآفرینی باید از همه توان، ظرفیت و پتانسیل های موجود استفاده کرد و هرچند مشکل زیادی میان سازمان بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی وجود ندارد اما نیاز است با اتخاذ تدابیر مناسب این مشکلات را به حداقل رساند.

ارسال نظرات