خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) هشدار داد:

غیرت دینی و ناموسی مردان ما کجا رفته است؟!

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با طرح این سوال که چرا درجامعه ما آمار طلاق رو به افزایش است، گفت: برای جامعه دینی ما مایه سرافکندگی است؛ غیرت دینی، ملی و ناموسی مردان ما کجاست؟
کد خبر: ۸۵۱۸۱۰۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار یعقوبعلی نظری، در یادواره شهدای روستای اسفدن اظهار داشت: امروز همه ی ما به صورت عام و شما خانواده ها به صورت خاص افتخارکنیم و بر خود ببالیم و بر این نعمت بویژه در محضر خداوند متعال شکرگزار باشیم که خون شهدای ما و شما، الحمدلله هر روز بهتر از دیروز در حال ثمردهی است و این فرهنگ در بین تمام جوامع اسلامی نشر و بسط پیداکرده است .

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر یک روزی تنها فرزندان این ملت و این مردم آن هم در میدان های رزم نزدیک، در غرب، جنوب، شلمچه، هویزه و در طلائیه، در جزایر مجنون، چزابه از مرزهای ایران اسلامی دفاع می کردند، امروز همه ی جبهه های مقابله با کفر را ما مملو از سربازان آماده شده  با استفاده از فرهنگ شهدا و انقلاب اسلامی می بینیم که در نقاط دور دست و در نقاط مختلف دنیا که مشغول نبرد با جبهه ی کفر و استکبار جهانی هستند.

 وی با بیان اینکه امروز دیگر ما مردم فقط به شهادت نمی اندیشیم، عنوان کرد: برای جوانان این مرز و بوم زمینه ی شهادت فراهم نیست اگر چه این فرهنگ از این ملت بروز و ظهور پیدا کرده است و امروز این افتخار مال مردم است که جوانان اکثر کشورهای اسلامی با این نگاه و این روحیه جهادی و توسل به این فرهنگ در جاهای مختلف و در مرزهای مختلف مشغول انجام وظیفه هستند.

 نظری یاد آور شد: تحمل از دست دادن عزیز خیلی سخت است مگر در صورتی که بدانیم به واسطه این صبر و استقامت دیگر انسانها در مسیر ایمان قرار می گیرند اما انتظار شهدا از ما چیست خانواده های شهدا چه انتظاری از ما دارند؟

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) یاد آور شد: مردم خود را مدیون خانواده های شهدا می دانند اما انتظار شهدا و خانواده های عزیز این است و آن عمل به آنچه شهدا برای آن به عبادت رسیدند و این یک توقع بیجا نیست بلکه یک انتظار است.

وی با بیان اینکه کسانی که حیات خود را تقدیم کرده اند این انتظار را اگر داشته باشند انتظار بیجایی نیست و این انتظار در موضوعات مختلف گسترده است، عنوان کرد: در یک کلام عمل به آنچه امروز ما در اهمیت انقلاب، در ذات انقلاب، در حرکت انقلاب، در برقراری و استحکام این انقلاب و در حاکمیت اسلامی وظیفه داریم انجام دهیم.

مهمترین ویژگی شهداء ارتباط ایمانی و قلبی با ولایت بود

نظری یکی از ویژگی هایی که شهدا را ارتباط دقیق، عمیق، قلبی و ایمانی با امامشان دانست و ادامه داد: امام جامعه و امام ولایت و این ارتباط به حدی بود و به اندازه ای در وجود شهدا رسوخ کرده بود که به محض اشاره به محض احساس در یک نقطه و یا در ارتباط با یک موضوع سر از  پا نمی شناختند.

 وی یاد آور شد: به عنوان نمونه شهید ناصری شخصیتی بود که در کردستان، جبهه های جنوب و نهایتاً بر اساس نیاز حرکت انقلاب اسلامی در افغانستان حضور پیدا کرد و در این راه جان خودش را تقدیم کرد.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه امروز هم شما شاهد این میدان زیبا هستید، گفت: دفاع از انقلاب در نقاط دور دست، شهدای دفاع از حرم، شهدای دفاع از مظلومان سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و همه مسلمانان اینها در نتیجه ارتباطی است که بین شهدای ما و امام خودشان برقرار می شود و سر از پا نمی شناسند تا بتوانند فرمان ولی خود را اطاعت کنند.

 وی تصریح کرد: امروز در نتیجه یکی از مشخصات برجسته شهدا می خواهیم این سوال را از خود داشته باشیم که امام جامعه از ما چه می خواهد و چه نگرانی ها و دغدغه هایی جود دارد ؟

 آمریکا با ترکش های سمی رسانه ها جوانان ما را مورد حمله فرهنگی قرار داده است

 نظری ادامه داد: اگر شهدا در این مکان حضور فیزیکی می داشتند و با ما سخن می گفتند انتظار شان از ما چه بود؟ یکی از توقعات و انتظارات در ارتباط با مسائل فرهنگی است بارها امام جامعه ما تذکر دادند، ابراز نگرانی کردند، هشدار دادند که جبهه کفر به ویژه آمریکا با استفاده از رسانه های گسترده فضای جنگ نرم را به روی ما باز کرده اند و تیر و ترکش های فرهنگی به سمت ما بخصوص جوانان در حال پرتاپ کردن است.

وی یاد آور شد: دو توقع وجود دارد که در نتیجه حرکت در مسیر شهدا به ندای ولی امر خودمان لبیک بگوییم اول جنبه انفرادی است هر کسی در نتیجه این تهاجم در این میدان نبرد فرهنگی چه وظیفه ای داریم باید خودمان را حفظ کنیم یک رزمنده، یک سرباز ولایت و سرباز اسلام ارادتمندان به محضر شهدا اول باید مراقب خود باشند و در مقابل این تهاجم خود را ایمن کنند راه این ایمن سازی فرار از تیر رس تیر و ترکش های فرهنگی است در جامعه ما حضور شیطانی ماهواره معنا ندارد چون تماما مضر است.

وی با تاکید بر اینکه ماهواره تماما در اختیار استکبار جهانی است، افزود: استکبار به صورت پیدا و پنهان مشغول پرتاب تیرهای زهرآگین به سمت خانواده و جوانان و خواهران و برادران ماست و هیچ وقت انسان عاقلی خود را در تیر رس مستقیم دشمن قرار نمی دهد.

نباید خودمان را در مسیر امواج مسموم رسانه های کفر قراردهیم

نظری تاکید کرد: درک موضوع سخت است، احساس نمی شود، اگر فریادی زده می شود و از زبان مبارک رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی حرفی زده می شود، ناشی از این است که مبادا با این ابزارهای فرهنگی جوانان ما نتوانند خط سرخ و پر فیض شهادت را ادامه دهند نباید در مسیر امواج مسموم رسانه های کفر خودمان را قرار دهیم.

وی با این سوال که چرا در جامعه ما آمار طلاق رو به افزایش است، متذکرشد: اینها ناشی از هجوم گسترده فرهنگی دشمن است نسبت به طلاق باید حساسیت داشته باشیم، وقوع طلاق در بین جامعه اسلامی ما باید قباحت داشته باشد نه اینکه 60 درصد طلاق های ما مثلا توافقی باشد برای جامعه دینی ما جای سرافکندگی دارد غیرت مردان ما کجاست غیرت دینی و ملی و ناموسی ما کجاست؟

 فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: جنگ، جنگ نرم است  وضعیت، وضعیت عادی نیست اما به شکر خدا قابلیت های فرهنگی، استعدادهای فرهنگی، مردم ایمانی هم در جامعه فراوان هستند و به راحتی این معضلات قابل حل کردن است و باید خانواده ها و همسران نسبت به هم تحمل پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی متوجه شده است که باید کجا را بزند، چون این شهدا از دل خانواده های دینی سربلند کرده اند لذا خانواده را باید بزنند و زنان ما را باید هدف بگیرند و ما باید هوشیار باشیم.

نظری با بیان اینکه امروز آمریکا دیگر نمی تواند جنگ سخت را به ما تحمیل کند، افزود: امروز آمریکا در مقابل رزمندگان شما زمین گیر است، امروز آمریکا و دنیای کفر قدرت عرض اندام در مقابل رزمندگان ما و شما را ندارد.

وی یاد آور شد: امروز پاسخ اسرائیل و آمریکا را همین رزمندگان می دهند و نگران مقابله نظامی و جنگ سخت با آمریکا نیستیم نگرانی ما در بخش جنگ نرم است علما و مسئولین توجه کنند که مبادا با یک توضیحات سطحی همان کاری را انجام دهیم که مورد خاص آمریکاست.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) متذکر شد: مبادا جشنی، محفلی با عنوان های مذهبی هم درست بکنیم و ناموس این مردم را روی سِن با لباسی که در شان مردم نیست قرار دهیم و بعد هم هزار توجیه برایش بیاوریم. 

وی تاکید کرد: ما می توانیم مجالس شادی و جشن داشته باشیم، همانگونه که مبادی اعتقادی ما ترسیم کرده است.

نظری یاد آور شد: موضوع دیگر در خصوص مسائل معیشتی مردم است که ولی ما دغدغه دارند و نگران هستند و در اقتصاد مقاومتی راهکار ترسیم شده از افکار بلند و الهی ولایت است و دارای دو بخش است.

وی با تاکید بر اینکه ما در حال نبرد با استکبار هستیم و می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و انقلابمان را به همه جهان صادر کنیم و این مقداری زحمت دارد، یاد آور شد: عزت مندی، سربلندی، سرافرازی، برای مردم و ملت ما هزینه دارد این هزینه های سخت که شهدا باشند را مردم پرداخت کرده اند و هزینه های مادی برای مردم چیزی نیست.

وی با بیان اینکه در صرفه جویی و اسراف ها و خرید جنس ایرانی، اگرچه برخی ضرر کنند اما این در آخر به نفع ماست، افزود: امروز در میدان جنگ نباید به نفع فردی خودمان فکر کنیم به نفع انقلاب باید فکر کنیم.

وی خطاب به مسئولین متذکر شد: مسئولین هم باید دقت کنند و فرمان رهبری را گوش کنند همانگونه که شهدا عمل کردند.

نظری یاد آور شد: وقتی که رهبری می فرمایند "مشکلات اقتصادی ما در لوزان و ژنو و نیویورک حل نمی شود" ما باید با جان دل اطاعت و عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مصلحت این جامعه و مردم درهدایت الهی ولایت است، متذکرشد: این مردم ظرفیت و آمادگی دارند، این مردم الگو دارند و حاضر هستند از جان و مال خود بگذرند اما مسئولین که پرچم داران اجرایی این حرکت مقاومت اقتصادی باید باشند مبادا جور دیگری فکر کنند و تکیه بر آمریکا داشته باشند و از این مردم غافل و امید به جبهه کفر پیدا کنند.

شهدا تا پای جان با نظام، ولایت و انقلاب صادق بودند

نظری گفت: امروز اگر به واسطه شهدا اینجا جمع شده ایم بدانیم که شهدا وقتی از سوی رهبر مطلبی را دریافت می کردند تا پای جان می ایستادند با نظام و انقلاب و ولایت صادق بودند و راه برون رفت از این مشکلات معیشتی همانا تلاش و استقامت و تکیه برداشته های داخل و ظرفیت های داخل است که کرارا رهبر به ما هشدار می دهند.

وی افزود: امروز ملت ها به واسطه مجاهدت های شما بیدار شده اندب یداری اسلامی در نقاط مختلف هم در سطح جامعه اسلامی و هم جامعه بشری شکل گرفته است و شاهد این ادعا نقاط مختلف مبارزه در دنیاست و آخرینش دریمن است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) اظهار داشت: دنیای استکبار امروز سه جبهه را درمقابل انقلاب اسلامی بازکرده است اول جبهه جنگ نرم، دوم جبهه اسرائیلی سعودی است وقتی دیدند حریف حرکتهای مقاومتی در نقاط مختلف کشورهای اسلامی نمی شود آل سعود مجبور شد ماهیت خود را نشان دهد و در یک ائتلاف با صهیونیستها و یهودی ها به سرکردگی آمریکا شروع به بمباران مردم مظلوم یمن کردند و امروز شاهد هستید که چگونه در حال کشتن این مردم مظلوم هستند ما باید از این مردم حمایت کنیم.

 وی ادامه داد: جبهه بعدی جبهه تکفیری هاست اینها درنتیجه حرکت انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح جهاد و روحیه جهادی در بین جوامع اسلامی به وحشت افتادند این روحیه جهادی مخصوص شیعه تنها نیست و برادران اهل تسنن هم برگرفته از آیات قرآنی و الهی فهمیدند که نقطه مرکزی کفر کجاست لذا روحیه جهادی در نتیجه مجاهدت شما مردم حتی در بین برادران اهل سنت رو به رشد نهاد و باید از اسلام وهابی و شیعه انگلیسی پرهیز بکنیم اینها هر دو از یکجا منشاءمیگیرند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام)  تاکید کرد: برادران اهل سنت مراقبت کنند که این اسلام آمریکایی دستش از آستین وهابیت بیرون می آید و شیعیان باید توجه کنند که آمریکا شیعه هم میسازد، انگلیس با نیرنگ هایش شیعه می سازد و می خواهد به مردم ما غالب کند.

نظری افزود: هوشیاری مردم انقلابی ما با این نشانه ها و الگوهایی که به عنوان شهید داریم و با ارتباط معنوی و عمیقی که با ولایت و انقلاب داریم اینها جایی نخواهد داشت اما این مراقبت بیش از پیش می خواهد.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به خانواده های شهدا اهداگردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها