خبر گزاری بسیج از یزد:شهردار یزد با اشاره به اینکه مدیریت شهری شهرداری‌ها، پل ارتباطی مردم و شهرداری‌ها هستند، اظهار داشت: سطح خدمات شهرداری‌ها در یزد افزایش یابد .
کد خبر: ۸۵۱۸۲۷۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،محمدرضا عظیمیزاده پیش از ظهر امروز در سومین همایش معاونین خدمات شهری کلان شهرها و مراکز استا‌ن‌ها که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، با بیان اینکه هسته مرکزی شهرداری‌ها معاونت خدمات شهری است، اظهار داشت:  تشکیل شهرداری‌ها برای ارائه خدمات شهری به مردم و شهروندان است.

شهردار یزد با اشاره به چالش‌های بسیار زیاد معاونت خدمات شهری به دلیل حجم فعالیت و رسالت‌های کاری گفت: بحث محیط زیست در استان یزد و کشور بحثی بسیار مهم و ضروری است که در شهرداری‌ها رسیدگی و بررسی این مهم به عهده معاونت خدمات شهری گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: اهمیت محیط زیست به اندازه‌ای است که امروزه در بسیاری از مباحث کلان نظام این بحث به طور جدی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

عظیمی‌زاده افزود: بحث محدودیت منابع و مدیریت صحیح آن از جمله مهمترین مسائل پیش روی معاونت خدمات شهری است که باید با هم‌فکری و تدوین برنامه‌های منسجم برطرف شود.

وی چالش آب را مشکلی مهم و جدی نه تنها برای استان یزد بلکه برای تمام کشور و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دانست و گفت:  بررسی راهکارهای تأمین منابع آبی در پروژه‌های مختلف خدماتی امری لازم و ضروری است.

شهردار یزد افزود: دانش و تخصص معاونان خدمات شهری در شهرداری‌ها می‌تواند به خوبی در بر طرف کردن این چنین چالش‌هایی موثر باشد.

عظیمی‌زاده تصریح کرد: مباحث ایمنی شهری، بهینه‌سازی پسماند، مدیریت مناسب پسماند و استفاده از تکنولوژی روز به عنوان رویکردی جدید و مثبت می‌تواند در بحث مدیریت شهری زمینه‌ساز اقدامات بسیار خوبی و بزرگی باشد.

وی با بیان اینکه جامعه مخاطب خدمات شهری بیش از 70 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، اظهار داشت:  باید بیش از پیش نسبت به ارتقای سطح مطلوب خدمات در شهرها به ویژه کلان شهرها اقدام کنیم. 

وی گفت:  استفاده از اطلاعات معاونان خدمات شهری کل کشور و آموزش شهروندی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش‌ها در کشور است.

شهردار یزد حوزه خدمات شهری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی را پل ارتباط بین شهرداری با شهروندان دانست و افزود:  توسعه معاونت خدمات شهری، مدیریت صحیح و پیشرفت در ارائه خدمات به شهروندان در جامعه مدنی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات