زندگینامه آیت الله میرزا حسن ابوترابی

آیت الله میرزا حسن ابوترابی فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملا ابوتراب زارچی (از علمای سابق یزد) در سال ۱۳۱۰هجری شمسی در محله علیا در شهر یزد به دنیا آمد.
کد خبر: ۸۵۱۸۲۸۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
وی از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و دروس سطح را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات شهید محراب صدوقی، فرساد اردکانی، سید علیرضا مدرسی و کازرونی در یزد گذراند و از فیوضات اخلاقی آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) بهره مند شد.

 

 

دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه داد و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموخت و از فیوضات معنوی حضرات آیات حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شد.

 

وی با دعوت آیت الله شهید صدوقی به یزد بازگشت و چند سال امامت جمعه شهرستان بهاباد یزد را بر عهده داشت.

 

آیت الله ابوترابی سرانجام به دعوت معلم اخلاق،‌ آیت الله سید روح الله خاتمی به یزد آمد و علاوه بر تدریس فقه، تفسیر و اخلاق، مدیریت حوزه علمیه یزد را بر عهده گرفت.

 

از مشغله های اصلی ایشان پاسخ به سئوالات مذهبی و احکام دینی بود و برنامه پاسخ به سئوالات مذهبی ایشان در رادیو یزد از پیشینه ای ۲۸ ساله برخوردار بوده است.


آیت الله میرزا حسن ابوترابی از علما و اساتید حوزه علمیه که مدتی در بیمارستان سید الشهدای یزد بستری بود،روز شنبه مصادف با 13 رجب به رحمت ایزدی شتافت.


ارسال نظرات
آخرین اخبار