هشدار رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در حاشیه جنایات آل صعود در یمن:

چرا باید هشیارانه به امنیت غذایی و خودکفایی نگریست؟

دکتر جهانسوز ضمن ابراز تاسف در خصوص اقدامات وحشیانه آل سعود در یمن، گفت: امروزه امنیت غذایی حربه ای است در دست کشورها که به وسیله آن اعمال قدرت می کنند.
کد خبر: ۸۵۱۸۲۹۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

دکتر محمد رضا جهانسوز، رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی رژیم خبیث آل سعود را مثال بارز رژیم صهیونیستی نامید و گفت: صهیونیست بودن فقط به معنای افراشتن  پرچم صهیونیستی در سازمان ها و دیوار های یک کشور نیست، بلکه به معنی حضور در خط مقدم صهیونیست ها و با سیاست های صهیونیست ها وارد عمل شدن است.  امروز عربستان همان اسرائیل است و یمن هم لبنان و فلسطین است و بر همین اساس صعودی ها منابع تولید و حرکتی یمن را زیر فشار قرار میدهند.

وی تاکید کرد: همیشه با زور و فشار و گلوله و موشک نمیتوان یک کشور را به زانو درآورد ولی با فشار به امنیت غذایی و گرسنه نگهداشتن یک ملت میتوان به آن اعمال زور کرد. اهمیت امنیت غذایی تاجایی است که ناامنی غذایی میتواند نا امنی ملی را به همراه داشته باشد.

دکتر جهانسوز در خاتمه یادآور شد: درسی که ما از این ماجرا میگیریم این است که برای قوی تر حرکت کردن، باید فضاهای موجود در بخش کشاورزی را شناسایی و ظرفیت های این بخش را روشن کنیم. اولین نکته ای که باید به آن پرداخته شود، اهمیت امنیت غذایی و جایگاه امنیت غذایی در کشور است که برای رسیدن به این مهم، حرکت ها باید هدفدار شوند. 


ارسال نظرات