انتشار اخباري در مورد افزايش نگران‌كننده مصرف موادمخدر در ميان بازيكنان فوتبال موضوعي نيست كه به راحتي بتوان ناديده‌اش گرفت.
کد خبر: ۸۵۱۸۲۹۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، جنجال‌هاي فوتباليست‌هاي وطني آنقدر زياد است كه گوش مردم ديگر به شنيدن اخبار حاشيه‌سازي‌هايشان عادت كرده. با اين حال انتشار اخباري در مورد افزايش نگران‌كننده مصرف موادمخدر در ميان بازيكنان فوتبال موضوعي نيست كه به راحتي بتوان ناديده‌اش گرفت. 

مصرف سيگار و قليان از سوي فوتباليست‌ها امري رايج در فوتبال ايران محسوب مي‌شود. اين موضوعي است كه بارها حواشي زيادي ايجاد كرد و حتي برخي بازيكنان را هم به طور ويژه به حاشيه برد، اما تغييري در رويه آنها ايجاد نشد. حتي مسئولان نيز برخوردي جدي از خود نشان ندادند. تا اينكه بحث استفاده از قرص‌هاي ترامادول در رسانه‌ها مطرح شد، بحثي كه اهالي فدراسيون تمام تلاش‌شان را مي‌كنند تا آن را ساخته و پرداخته ذهن رسانه‌ها عنوان كنند. منتها خبرهاي نگران‌كننده هر روز ابعاد تازه‌تري به خود مي‌گيرد. تا جايي كه شنيده مي‌شود برخي‌ها پا را فراتر از اين حرف‌ها گذاشته‌اند و كوكائين را به رژيم غذايي خود اضافه كرده‌اند.

در سال‌هاي گذشته هم مصرف ماده مخدر شيشه توسط يكي از فوتباليست‌هاي مشهور خبرساز شد، اما طبق معمول مهر شايعه بر آن خورد و راحت به دست فراموشي سپرده شد. در حالي كه اين هفته فصل چهاردهم به پايان مي‌رسد برخي از بازيكنان ليگ برتري بدون كوچك‌ترين ترسي موادمخدر مصرف مي‌كنند. تا پيش از اين گفته مي‌شد تعداد معدودي شيشه را براي لاغري و روي فرم آمدن بدنشان مصرف مي‌كردند. منتها ديگر براي ترامادول و كوكائين نمي‌توان از اين بهانه‌هاي واهي استفاده كرد. بي‌خبري مسئولان بر آتش تند حاشيه‌سازان دامن زده است. حتي يكي از خوانندگان زيرزميني در پست‌هايش در شبكه‌هاي اجتماعي از يكي از بازيكنان جنجالي خواسته بود دست از مصرف دخانيات بردارد، ولي رئيس كميته اخلاق اين اظهارات را تنها گمانه‌زني خوانده و از همه خواسته در مسائل شخصي ديگران دخالت نكنند. محمدزاده از جمله افراد مسئولي است كه مصرف ترامادول را در حد حدس و گمان رسانه‌اي تلقي كرده و ترجيح مي‌دهد به هر شكل ممكن از روشن شدن ابعاد ماجرا جلوگيري كند. 

ورود بي‌رويه پول به فوتبال كشور آفت‌هاي زيادي داشته كه روي آوردن برخي از فوتباليست‌ها به مواد مخدر تنها يكي از آنهاست. متأسفانه بسياري از بازيكناني كه اين روزها در تيم‌هاي پرطرفدار بازي مي‌كنند و دستمزدهاي آنچناني مي‌گيرند روزگاري حتي تصور عضويت در تيم‌هاي فعلي‌شان را نمي‌كردند. با اين حال بي‌در و پيكر بودن فوتبال ما زمينه‌اي را فراهم كرد تا آنها كه لياقت پوشيدن تيم‌هاي ليگ برتري را ندارند پله‌هاي ترقي را با توهم ناشي از مصرف موادمخدر طي ‌كنند. در چنين شرايطي آقايان سرشان را زير برف كرده‌اند و خيال ندارند فكري به حال اوضاع كنند. اين روزها كفاشيان و زير دستانش دغدغه ماندن يا نماندن كرش را دارند و عملاً ليگ برتر را به حال خود رها كرده‌اند. فرصت‌طلبان آسوده خيال هر مخدري را كه مي‌خواهند در جمع‌هاي خودماني مصرف مي‌كنند و نگراني‌اي هم از بابت كنترل شدن از سوي كميته پزشكي فدراسيون ندارند. به قهقرا رفتن فوتبال ايران هر روز سرعت بيشتري به خود مي‌گيرد و هيچ تلاشي هم براي كند كردن اين حركت انجام نمي‌شود.
ارسال نظرات