رئیس فدراسیون ورزش های بومی و محلی معتقد است فعالیت های بسیج در ورزش طی چند سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته اما متاسفانه عموم مردم از این مسئله بی اطلاع هستند.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۰۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش های بومی و محلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، گفت: به نظر بنده یکی از حوزه های موثر کارکرد بسیج، تربیت بدنی بوده است. چه در زمینه ورزش همگانی و چه در زمینه ورزش قهرمانی بسیج طی چند سال اخیر توفیقات بسیاری به دست آورده است اما متاسفانه عموم مردم از این دستاوردها بی اطلاع هستند. شاید به این دلیل که در این زمینه اطلاع رسانی خوبی نشده و یا شاید به این دلیل که رسانه ها در این خصوص خوب عمل نکرده اند.

جعفری اظهار داشت: مهم ترین دستاورد بسیج در ورزش در بخش زیرساختها بوده است. در 3 سال گذشته 2500 سالن ورزشی توسط بسیج در اقصی نقاط کشور خصوصا مناطق محروم ساخته شده است که این یک جهاد بزرگ است که لازمه آن داشتن ظرفیت بالاست. مسئله ای که بسیج از آن برخوردار است و با استفاده و بهره برداری از آن توانسته بسیار خوب عمل کند. ساخت این سالن های ورزشی از آن جهت حائز اهمیت است که فضای مناسبی را در اختیار قشر جوان قرار می دهد تا هم از زمان و وقت خود به بهترین و سالم ترین شکل ممکن استفاده کند و هم فرصتی ایجاد می کند تا قشر مشتاق اما کم بضاعت جامعه بتوانند از این فضا برای ورزش کردن استفاده کنند. فضایی که در واقع فرصتی است برای شکوفا شدن استعدادهای ناب ورزشی.

سرپرست فدراسیون ورزش های بومی و محلی تصریح کرد: علاوه بر ساخت سالن ها و اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات و المپیادهای متعدد کمک شایانی به گسترش فعالیت های ورزشی به خصوص در قشر جوان کرده است. شناسایی استعدادهای ورزشی کشور از جمله اقدامات قابل تقدیر بسیج است. خصوصا در برخی بخش ها بسیج آنچنان تخصصی وارد عمل شده که هیچ ارگان خاصی در این خصوص عمل نکرده است، حتی ارگانهایی که وظایف تعریف شده در این زمینه داشته اند. مسئله ای که باعث شکوفایی هر چه بیشتر ورزش در جامعه و عرصه های بین المللی خواهد شد. به طوریکه شاهد بودیم بسیج در این زمینه موفقیت های بسیاری در مسابقات ارتش های جهان و همچنین رقابتهای پاراالمپیک توسط جانبازان و معلولین به دست آورده است که این نتیجه تلاشهای برنامه ریزی شده این ارگان در ورزش است.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم بسیج در ایجاد فضای فرهنگی مناسب و توجه به مسائل اخلاقی در ورزش خاطر نشان کرد: جریان ورزش تنها به رشد فنی و بدنی نیاز ندارد، یکی از کارهای مهم در این حوزه تجلی اخلاق و کرامات انسانی است که کمک می کند ورزشکار در کنار توانمندی های جسمی به فضائل اخلاقی هم دست یابد . البته به شرط آنکه برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای در این زمینه انجام شود.وظیفه مهم بسیج گسترش اخلاق و مبانی ارزشی در محیط ورزشی است. هیچ عرصه ای بهتر از ورزش نمی تواند باعث تجلی ارزشهای اخلاقی و انقلابی شود. بسیج می تواند با تکیه بر این مهم که قشر جوان به ورزش می پردازند، باورها و اخلاق های انقلابی و ارزش های اسلامی را در این حوزه به صورت فراگیر پایه ریزی کرده و نقشی موثر در بارور کردن اخلاق مداری در ورزش داشته باشد.

ارسال نظرات