حسرت كسب جام و سهميه 2 ساله شد

استقلال ديگر امير را نمي‌خواهد

باخت برابر تراكتور، آن هم با چهار گل و در آزادي،مي‌توان پرونده مربيگري قلعه‌نويي در استقلال در فصل آينده را مختومه دانست.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۱۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، باخت برابر تراكتور، آن هم با چهار گل و در آزادي، مثل تير خلاصي بود كه تكليف همه را روشن كرد، به طوري‌كه حالا كمتر كسي قصد حمايت از قلعه‌نويي را دارد. هرچند كه تا قبل از اين بازي هم به نظر نمي‌رسيد تلاشي براي ادامه حضور صورت گيرد. اما حالا مي‌توان پرونده مربيگري قلعه‌نويي در استقلال در فصل آينده را مختومه دانست. 

ترفندهاي تكراري

قبل از آنكه داور سوت پايان بازي را به صدا در آورد مي‌شد حدس زد قلعه‌نويي چه توجيهاتي به زبان خواهد آورد. ترفندهاي او مدت‌هاست تكراري شده، اما سرمربي استقلال به استفاده از آنها اصرار دارد. او مثل هميشه تأكيد كرد تيم مقابل كه در اين بازي تراكتور بود، پنج توپ روي دروازه استقلال آورد كه چهارتاي آن گل شد و مدعي شد سه گل دريافتي تيمش معمولي بوده است. توجيهات او مثل هميشه به گونه‌اي بيان مي‌شود كه گويي شعور تماشاگراني كه 90 دقيقه به تماشاي بازي نشسته‌اند در آن لحاظ نمي‌شود. آقاي هميشه مدعي البته طبق معمول با قيافه‌اي متواضعانه مي‌گويد كه مسئوليت باخت را به گردن مي‌گيرد، اما از سوي ديگر با سياست هميشگي توپ را به زمين رقبا مي‌اندازد و مدعي مي‌شود استقلال ابتداي فصل آن‌گونه كه او خواسته بود بسته نشده است. حال آنكه اين تيم دقيقاً همان چيزي است كه شخص قلعه‌نويي خواهان آن بود. او خود بهترين بازيكنانش را به بهانه‌هاي گوناگون رد و نفراتي كه خود مي‌خواست را جذب كرد. نفراتي كه به‌زعم بسياري با دلال بازي پيراهن استقلال را برتن كردند تا امروز اوضاع آبي‌پوشان تا به اين اندازه نامناسب باشد. مسئله‌اي كه يدالله اكبري، بازيكن سابق استقلال در خصوص آن مي‌گويد: «قلعه‌نويي دقيقاً تيمي را بست كه خودش مي‌خواست و چند بازيكن خوبش را هم خودش رد كرد. كساني مثل رحمتي و تيموريان بازيكناني بودند كه خودش خواست آنها از استقلال جدا شوند و به جاي آنها بازيكناني آورد كه مدنظرش بودند. لجبازي‌ او باعث رفتن برخي بازيكنان خوب از استقلال شد. حالا نمي‌دانم باز از چه چيزي گله مي‌كند و چه كسي را مقصر مي‌داند.»

حسرت دوباره كسب سهميه

استقلال نتوانست خود را در كورس قهرماني نگه دارد و جامي براي هوادارانش به ارمغان بياورد؛ نه در ليگ و نه جام‌حذفي. تنها اميد باقي‌مانده در ميان انبوهي از ناكامي‌ها، كسب سهميه بود، چيزي كه استقلال سال گذشته هم دستش از آن كوتاه ماند، اما قلعه‌نويي كه ابتداي فصل تيمش را مدعي قهرماني مي‌دانست حتي موفق به كسب سهميه هم نشد و درست در روزي كه مي‌توانست از فرصت ميزباني براي اين مهم استفاده كند به بدترين شكل مغلوب حريف تبريزي خود شد تا حسرت كسب سهميه آسيا براي استقلال دو ساله شود. مسئله‌اي كه به حدي هواداران اين تيم را ناراحت كرد كه براي اولين بار در اين فصل عليه قلعه‌نويي شعار دادند و علاوه بر فحاشي از او خواستند از استقلال برود.

نقش هيئت‌مديره در ناكامي‌ها

البته همه مشكلات را هم نمي‌توان از چشم قلعه‌نويي ديد، چراكه او تنها يك سرمربي است و مي‌تواند از سوي هيئت‌مديره باشگاه در هر زمينه‌اي كنترل و حتي محدود شود. اما آيا نظارتي روي كار او بود و هيئت‌مديره اقدامي كرد كه حالا گناهي بر گردن آن نباشد و بتوان همه تقصيرها را به گردن قلعه‌نويي انداخت؟ هيئت‌مديره‌اي كه در نيم‌فصل قرار بود نظارت جدي روي نقل و انتقالات داشته باشد اما پس از جذب نفراتي چون سليمان فلاح، ميلاد نوري، رضا عنايتي، وحيد طالب‌لو، بهنام برزاي و هندريك هلمكه كه همه با نظر قلعه‌نويي استقلالي شدند كسي دليل جذب سليمان فلاح را متوجه نشد. آن هم در حالي كه اعضاي همين هيئت‌مديره زماني كه قلعه‌نويي عليه آندو ساز جدايي كوك كرد او را همراهي كردند. اما آيا زمان جدايي بهترين‌هاي استقلال يا وقتي كه خبر از ادامه همكاري با قلعه‌نويي مي‌دادند به اين روزها فكر نكرده بودند؟ هيئت‌مديره‌اي كه اگربيشتر از قلعه‌نويي مقصر نباشد كمتر از او در اين ناكامي‌ها نقش ندارد. 

استقلال قلعه‌نويي را نمي‌خواهد

حالا اما خوب مي‌توان از نگاه‌ها و صحبت‌هاي مسئولان استقلال دريافت كه ديگر كسي در اين تيم خواهان حضور قلعه‌نويي نيست و او بايد بار و بنه‌اش را براي فصل بعد به دوش گرفته و از اين تيم برود، يعني غير از اين هم نمي‌توان توقع داشت. وقتي پورحيدري صراحتاً مي‌گويد كه قلعه‌نويي بايد يك فصل از استقلال دور باشد: «استقلال اصلاً خوب نبود و هرچه ما جلوتر مي‌رفتيم تيم انگار بي‌تفاوت‌تر مي‌شد. متأسفانه حريفان هم براي استقلال تفاوتي ندارند و در بيشتر بازي‌ها اين موضوع به چشم مي‌آيد و مشكلات ديده مي‌شود. من خودم پاي تلويزيون از حرص زياد ناخن مي‌خوردم خيلي عصبي شده بودم و حتي نمي‌توانستم بازي را تماشا كنم. يك بار يك اظهارنظري كردم كه در اواخر نيم‌فصل اول و مربوط به بدنسازي تيم بود و آقاي قلعه‌نويي اين موضوع را قبول نكرد و اگر يادتان باشد ناراحتي‌هايي پيش آمد. حالا اوضاع را نگاه كنيد، نمي‌دانم الان اين حرف‌ها را مي‌زنم چقدر به آقايان و دوستان برمي‌خورد، اما به نظرم اگر قلعه‌نويي يك فصل از استقلال دور باشد براي خودش هم خوب است.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار