رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشگین‌شهر گفت: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع ضروری است تا عشایر مشگین‌شهر تا اعلام تقویم زمانی اقدام به کوچ نکنند.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۱۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین،علی اسماعیل‌اوغلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مشگین شهر،در بازدید از مراتع پذیرای عشایر مشگین‌شهر اظهار داشت:  به منظور جلوگیری از تخریب مراتع ضروری است تا عشایر مشگین‌شهر تا اعلام تقویم زمانی اقدام به کوچ نکنند تا در این حوزه شاهد برخی خسارت‌ها به مراتع نباشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشگین‌شهر از برخورد جدی با عشایری که به هشدارهای داده شده توجه نداشته باشند، خبر داد و افزود: در این زمینه 40 کامیون از احشام عشایر را در چند روز گذشته که اقدام به کوچ زودهنگام بدون در نظر گرفتن هشدارهای لازم کرده بودند را متوقف و به منطقه مغان بازگرداندیم.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از برخی مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه عشایر این منطقه باید تا اعلام تقویم کوچ بهاره از سوی مبادی مربوطه از کوچ خودداری کنند تا شاهد به وجود آمدن مشکلاتی برای این قشر تلاشگر و نیز دستگاه‌های مرتبط در این حوزه نباشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشگین‌شهر گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی براساس وظیفه و رسالت خود باید نسبت به حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و مراتع این شهرستان اقدام کرده و اقدامات قانونی را در رابطه با متخلفان انجام دهد که انتظار می‌رود خود عشایر به این امر توجه داشته و از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

اسماعیل‌اوغلی با اشاره ه به بارندگی خوب و مطلوب امشال بیان کرد: با توجه به این بارندگی‌های امسال سالی پربرکت برای عشایر منطقه بوده اما با وجود بارش برف در برخی ییلاقات رویش علوفه به تعویق افتاده که ورود احشام به این مناطق سبب آسیب‌ رسیدن به این علوفه می شود که برای جلوگیری از این امر و نیز برای بهره مندی هر چه بیشتر از برکات و ثمرات بارندگی‌های امسال باید عشایر به هشدارهای داده شده در این زمینه توجه کنند.

 

ارسال نظرات