خبرهای داغ:
رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا :
رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا گفت: شهدای طلبه برای همه طلاب حجت هستند؛ اگر آنها به بالاترین مقام که شهادت است رسیده اند ما هم می توانیم به این مقام برسیم.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۴۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، دوشنبه شب در دومین شب پانزدهمین مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی در محل این مدرسه گفت: مهمانی های شهدا، برای اتمام حجت است و در تمام مجالس شهدا نیز باید یادآورشد که شهدا، حجت الهی هستند.

وی افزود: اهل بیت(ع) حجت معصوم و شهدا حجت غیر معصوم هستند؛ شهدای طلبه برای همه طلاب حجت هستند؛ اگر آنها به بالاترین مقام که شهادت است رسیده اند ما هم می توانیم به این مقام برسیم.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهادت مقامی نبوده که به غیر از معصوم بدهند؛ شهادت بالاترین مقام لحظه خروج از این دنیاست و قرار بوده که ویژه معصومین باشد ولی یک عده غیر معصوم هم تلاش کردند و هم التماس کردند که در تعریف خودمانی ،همان توسل است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: شهدا از حضرت ولی عصر(عج) خواستند دست آنها را بگیرند و حضرت دست آنها را گرفتند و با خود با مقامات عالی رسانند.

وی اظهارکرد: این که ما بیان می کنیم ما را قبول کنید نیازمند چند عنصر دارد؛ اولین عامل آن این است که ما باید هدف خود را مشخص کنیم؛ هدف شهدا، خدا بود و اگر ما هم کاری انجام می دهیم باید تنها خدا را مد نظر قراردهیم.

کارشناس فرهنگی و دینی یادآورشد: قیمت انسان ها به دو عنصر هدف و همت است و اگر همت نداشته باشیم و همت نکنیم به هدف نخواهیم رسید؛ اگر هدف ما دنیا باشد قیمت ما هم به اندازه همین دنیا که متاع قلیل است، می باشد.

وی افزود: بسیاری از هدف ها درست نیست و به همین دلیل است که برخی حتی پس از قرائت قرآن نیز به لحاظ هدف غیر خدایی ،هیچ بهره ای نمی برد.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر هدف را درست کردیم همه چیز درست می شود؛ اگر انسان با هدف عالی همت عالی داشته باشد به موفقیت می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: طلاب باید مراقب ذهنیت و اهداف خود باشند که هیچگاه مغلوب شیطان نشوند؛ زیرا امروز لوازمی فراهم است که ممکن است برخی را به استفاده از مزایای این کار راغب کند، ولی هدف طلاب این نباید باشد و باید نیتشان مثل شهدا، فقط خدا باشد.

هر کس برای خدا کاری کند ماندگار می شود

وی اظهارکرد: هر کس برای خدا کاری کند ماندگار می شود و فرقی ندارد که یک شخص عادی باشد یا یک فرد معظم در جامعه؛ امکان دارد فردی در زیارت خانه خدا هر روز در مسجد الحرام عبادت کند؛ ولی به خاطر ریا باشد و سودی نبرد؛ ولی پیرزنی با چند پارچه سوغاتی بی غل و غش دل کسی را به خاطر خدا شاد کند و پاداش حجش بیشتر از او باشد.

کارشناس فرهنگی و دینی یادآورشد: هم مباحثه ای میرزای شیرازی روزی در مسیر سفر به مشهد در یک روستای حومه سبزوار به خاطر نبود عالم، مدتی در آنجا ماند و به آموزش قرآن و احکام پرداخت و پس از مدتی چندین و چند عالم و حافظ قرآن از آن منطقه ظهور کردند تا جایی که میرزای شیرازی با آن همه مقام و شان گفت، گمان من این است مقام این فرد نزد خدا از مقام من بالاتر است.

وی افزود: همت، مهمترین عاملی است که انسان را به هدف و مقصود می رساند؛ اگر همت نباشد انسان به هیچ جا نمی رسد؛ برخی اوقات هدف ها بسیار بلند است و همت ها بسیار پایین است.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: بسیاری از مردم می خواهند به مقام علمای بزرگ و شهدا و صالحین برسند، ولی همت آن را ندارند؛ این همت است که انسان را به هدف می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: شهید باقری کارهایی در حوزه اطلاعاتی کرد که حیرت انگیز بود؛ شهید باکری نظریه جنگ شب را پایه گذاری کرد؛ شهید علی هاشمی جنگ آبی را در هور پایه گذاری کرد که ایشان را شهید هور می نامیدند.

وی اظهارکرد: همت، وصل کردن اراده خود به خداست؛ اگر انسان به خود تنها تکیه کند به هیچ جا نمی رسد؛ اگر انسان همت خود را به خدا وصل کند به موفقیت می رسد.

کارشناس فرهنگی و دینی یادآورشد: طلاب باید باور کنند که به مطالعه خود نیز نمی توانند تکیه کنند و به همین دلیل باید خود را به خدا وصل کنند و اگر از خود منقطع نشوند و به خدا وصل نشوند به جایی نمی رسند بلکه باید بدانیم هرچه داریم از خدا است و اگر خدایی شدیم با همت عالیه ای که به دست می آوریم در مقابل دنیا می ایستیم.

وی گفت: عنصر سوم، هدایت است؛ همه ما نیازمند هدایت هستیم؛ هدف نیازمند همت و همت نیازمند راهنما است و اگر راهنمای خوبی نداشته باشیم به جایی نمی رسیم؛ با همت عالی، بدون هدایت نتیجه ای جز گمراهی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انسان در تمام مراحل زندگی نیازمند آدرس است و رمز موفقیت شهدا این بود که از هدایت برخوردار شدند؛ عمده شهدای طلبه در مراحل اولیه طلبگی بودند، ولی در همان مدت کوتاه از ولایت برخوردار شدند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: باید باور کنیم که از راه غیبی به همه چیز می رسیم؛ اگر در مسیر خدا باشیم، نباید حسابگرانه رفتار کنیم بلکه من حیث لایحتسب به ما خواهد رسید.

وی گفت: حمایت، عنصر بعدی است که در این مسیر نیازمند آن هستیم؛ باید باور کنیم که با تمام تلاش و همت عالی و هدایت نیازمند حمایت خداوند و اولیا هستیم.



ارسال نظرات