خبرهای داغ:
مسئول بنیاد خاتم الاوصیا(عج):

طلاب فضای آلوده فرهنگی را با یاد شهدا تطهیر کنند

مسئول بنیاد خاتم الاوصیا(عج) گفت: امروز جوانان ما نفس تازه می خواهند چون دشمنان این فضا را آلوده کرده‌اند و طلاب باید این نفس و هوای تازه فرهنگی را به جوانان منتقل کنند و یکی از راه های آن وصیت نامه خوانی است.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۴۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حاج حسین یکتا امشب در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه شهیدین، که به همت مدیریت و پایگاه مقاومت بسیج در این مدرسه برگزار شد گفت: امام راحل بیان کردند که سالها باید بگذرد که قدر شهدا دانسته شود؛ حکمت امام به حدی بود که ایشان چیزهایی می دید که هنوز برای ما مشهود نشده است.

وی افزود: یک پرفسور فرانسوی به شلمچه آمد و گفت که این جا چه جایی است و این خاک چه کاری می کند که این همه انسان را متحول کرده است؟ وی گفت اگر یک تکه از این خاک در اروپا بود چه کارهایی در اروپا برای ساختن جوانان خود می کردیم.

مسئول بنیاد خاتم الاوصیا(عج) تصریح کرد: انقلاب ما و حزب الله شکل گرفتند؛ امروز در هر جای دنیا سخنی به میان می آید از شهدا و امام(ره) است.

وی افزود: باید دقت کنیم که چرا امام راحل فرمود، باید وصیت نامه خوانی شهدا را انجام دهیم؛ باید در حوزه و دانشگاه نهضت وصیت نامه خوانی شهدا را ایجاد کنیم؛ شهدای ما این وصیت نامه ها را در لحظاتی نوشته اند که از دنیا منقطع شدند و دراین لحظات است که حکمت متجلی می شود.

یکتا گفت: مردم شیفته شهدا و این فرهنگ هستند؛ باید کنکاش و جستجو کرد که چه اتفاقی افتاد که شهدای ما این چنین محبوب شدند و چه کنیم همچون شهیدان شویم.

فعال فرهنگی دفاع مقدس بیان کرد: شهدای ما با خدا معامله کردند؛ معامله آنها به قدری خالصانه بود که برای بسیاری از مردم امروز قابل درک نیست و خداوند هم به همین خاطر چیزهایی به آنها می دهدکه همه حیرت می کنند.

یکتا افزود: شهدای ما به قدری پیش از شهادت خود یقین داشتند که حتی در برخی موارد تاریخ شهادت خود را نیز می گفتند؛ این یقین همان یقینی است که از عمق ایمان ایجاد شده است.

وی اظهارکرد: نباید از شهدا چیزی بسازیم که مردم گمان کنند آنها دست نیافتنی هستند؛ شهید مصطفی کاظم زاده یک نوجوان 16ساله تهرانی برای اولین بار به جبهه آمده بود و به دوستان خود لحظه شهادت و نحو و حتی چهره پس از شهادت خود را ترسیم کرده بود و به آنها گفته بود که لبخند پس از شهادت او به خاطر ملاقات امام زمان(عج) است.

یکتا گفت: طلاب باید تبلیغ چهره به چهره کنند و این خاطرات را به شکل شیوایی برای مردم بیان کنند؛ مقتل خوانی شهادت را باید در بین مردم ترویج کرد؛ باید این اسرار را با خاطره به جوانان منتقل کرد.

فعال فرهنگی دفاع مقدس بیان کرد: برای مردم به شکلی این مباحث را بیان کنیم که هم خود رشد کنیم و هم آنها را رشد دهیم؛ رهبری بیان کردند که باید در شرایط فرهنگی امروز، ید بیضا را در بیاوریم و عصای موسی را بیاندازیم؛ یعنی باید در این راه جهاد کنیم؛ عصای موسی و ستاره های مسیریاب شهدا هستند.

یکتا افزود: باید بدانیم که در بیرون از این مدارس، جوانان ما با هزاران شبهه روبرو هستند و اگر ما در این مدارس آماده نشویم در مقابل این تهاجمات چهره به چهره و رو در رو و وایبری و واتساپی شکست می خوریم.

وی اظهارکرد: در این یادواره ها باید نفس عمیق بکشیم و نفس مطمئنه را ببینیم؛ امروز جوانان ما نفس تازه می خواهند چون دشمنان این فضا را آلوده کردند و طلاب باید این نفس و هوای تازه فرهنگی را به جوانان منتقل کنند و یکی از راه های آن وصیت نامه خوانی است.


ارسال نظرات