برخوردهای غیرقانونی زنجیره ای دانشگاه آزاد با بسیج دانشجویی:
بسیج دانشجویی در نشریه خود به پرونده قضایی مهدی هاشمی پرداخته بود و این مسئول که برای این نشریه محدودیتی ایجاد نکرده بود، عزل شد!
کد خبر: ۸۵۱۸۳۹۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج در واکنش به بخشنامه غیرقانونی دانشگاه آزاد برای "محدودسازی بسیج دانشجویی” گفت: این بخشنامه اولین اقدامی نیست که مسئولین دانشگاه آزاد علیه بسیج دانشجویی انجام می دهند.

شورابی گفت: اطلاع داریم در دوره جدید بولتن‌هایی علیه بسیج دانشجویی تهیه شده و در اختیار مسئولان واحدهای دانشگاهی قرار گرفته و یا به صورت شفاهی از مسئولان دانشگاه‌های آزاد خواسته‌اند بسیج دانشجویی را محدود کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج با اشاره به لغو سخرانی یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی توسط معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، افرود: آقایان از همان روزهای اولی که در دوره جدید به دانشگاه آمدند خطاب به مسئولین بسیج دانشجویی گفتند دوران تاخت و تاز شما در دانشگاه آزاد دیگر تمام شده است.

این فعال دانشجویی عنوان داشت: قوه قضائیه به زودی تکلیف این بخشنامه غیرقانونی را مشخص خواهد کرد تا این اقدام غیرقانونی مانند سایر اقدامات غیرقانونی این دانشگاه اعم از هزینه کردن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ برای یک شخص خاص برای همگان روشن شود.

شورابی با اشاره به مصاحبه اخیر مدیرکل تشکل‌های سیاسی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در مورد بسیج دانشجویی، گفت: همین آقای قدمیاری که امروز از عدالت و لزوم فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها صحبت می‌کند، چند وقت پیش دبیر هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه آزاد کرج را با فشار آوردن به مسئولان دانشگاه آزاد واحد کرج  به دلیل اینکه بسیج دانشجویی در نشریه خود به صورت کلی به پرونده قضایی مهدی هاشمی پرداخته بود برکنار کرد. با این بهانه که چرا برای بسیج دانشجویی محدودیت ایجاد نکردید.

وی اظهار داشت: آئین‌نامه نشریات دانشجویی هیچ ربطی به هیئت نظارت دانشگاه ندارد و قصد آقایان گرفتن زهر چشم از سایر مسئولین واحدهای دانشگاهی است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج گفت: اجازه نمی‌دهیم مسئولان ارشد دانشگاه آزاد با تملق‌گویی فرد خاصی او را به یک بت و خط قرمز تبدیل کنند. خطوط قرمز فعالیت سیاسی در دانشگاه مشخص است. امام(ره) و رهبری و شهدا و قانون اساسی خط قرمز هستند و اگر کسی بخواهد خط قرمز جدیدی در این دانشگاه ترسیم کند از روی خط قرمز او رد می‌شویم. بسیج دانشجویی با کسانی که بخواهند خط امام(ره) را وارونه جلوه دهند مقابله خواهد کرد. خط امام یک مفسر بیشتر ندارد و آن شخص مقام معظم رهبری است.
ارسال نظرات