نشست هم اندیشی اصحاب رسانه در شاهرود برگزار شد+ عكس

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود به همت خانه مطبوعات شاهرود در اتاق جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۹۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این جلسه عباسعلی حسین پور نائب رئیس خانه مطبوعات استان سمنان که با هدف بررسی مسائل جاری این نهاد در سال ۹۴ و بررسی شرایط کنونی مطبوعات شهرستانی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تشکیل جلسه داد بر اهمیت نقش این نوع نشست ها در بیان مشکلات صنفی اهالی رسانه و حل آن ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در نشست های صنفی غالباً مسائل و مشکلاتی مطرح می شوند که می توان با بررسی آنها بسیاری از موانع بهبود شرایط صنفی و حرفه ای مطبوعات را رفع کرد، افزود: خانه مطبوعات به عنوان تنها مرجع صنفی دارای مجوز و پروانه فعالیت می تواند در بهبود شرایط صنفی فعالان حوزه مطبوعات محلی گام های مؤثری بردارد.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان سمنان حضور مستمر به عنوان میز خبر در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استانی شاهرود، اهداي بیش از ۷۲عنوان کتاب با محوریت موضوع خبر و خبرنویسی به کتابخانه های عمومی شهرستان های شاهرود و میامی، دیدار با نمایندگان عالی دولت در شرق استان، برنامه ریزی برای بازدیدهای حرفه ای اعضای خانه، برگزاری نشست استماع مشکلات دکه داران مطبوعاتی و ... را گوشه ای از اقدامات دو ماهه خانه مطبوعات در شهرستان شاهرود دانست.


حسین پور افزود: می توان ضمن تعامل با دستگاه های اجرایی، خدماتی، دانشگاه ها و ... برای برگزاری بازدیدهای حرفه ای، سفرهای تفریحی، زیارتی، برنامه های ورزشی، فرهنگی و ... برای اصحاب رسانه اقدام کرد.

نماینده خانه مطبوعات در شهرستان های شاهرود و میامی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: برگزاری نشست اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات به صورت ماهانه و مستمر، پیگیری تشکیل کمیته های آموزشی، ورزش بانوان، فرهنگی و پیگیری مسائل جاری و دیدار با پیشکسوتان عرصه مطبوعات از جمله برنامه های کوتاه مدت خانه مطبوعات شهرستان های شاهرود و میامی طی سال جاری خواهد بود.


محمد حسین عابدی با بیان اینکه برگزاری نشست های هم اندیشی می تواند راهگشای حل برخی مشکلات باشد، تصریح کرد: حداقل فایده برگزاری نشست اصحاب رسانه در طول سال، بازدید، صله رحم و بیان مشکلات در عرصه حرفه ای است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، سیاحتی، زیارتی، مراکز دولتی و خدماتی در زمره برنامه های میان مدت خانه مطبوعات شهرستان های شاهرود و میامی خواهد بود عنوان کرد: تلاش ها برای برقراری بیمه افراد عضو خانه مطبوعات به عنوان یکی از برنامه های بلند مدت در حال انجام است.

عضو خانه مطبوعات استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه بسیاری از خبرنگاران فعال در عرصه مطبوعات شهرستان شاهرود هم اکنون با مشکل بیمه درمانی مواجه هستند که با تعامل دستگاه های ذی صلاح می توان نسبت به رفع آن اقدام کرد، گفت: احیاء صندوق قرض الحسنه با مشارکت اعضای خانه مطبوعات به صورت پرداخت وجه ماهیانه و اعطای تسهیلات بدون بهره می تواند دیگر اقدام در خور توجهی باشد که به خبرنگاران و مخصوصا جوانان کمک شایانی کند.


عابدی با بیان این مطلب که افزایش تعداد اعضای خانه مطبوعات شهرستان شاهرود می تواند به حضور پر رنگ اعضای جامعه مطبوعات شهرستان شاهرود در عرصه های استانی و ملی کمک کند ابراز داشت: وجود هفت نشریه استانی با خاستگاه شاهرود، خبرگزاری های فعال، وجود سایتهای خبری در میامی، وجود بیش از هفت دکه نشریات فعال، خانه مطبوعات و موسسه نویسندگان و خبرنگاران مطبوعاتی در شهرستان شاهرود نشان دهنده پتانسیل بالای شهرستان های شاهرود و میامی در حوزه رسانه است.

وی در پایان اظهار داشت: با همدلی و تعامل می توان از این پتانسیل موجود در شهرستان، به نفع خواسته های صنفی اعضای خانواده بزرگ مطبوعات و رسانه، در راستای بهبود شرایط حرفه ای به خوبی استفاده کرد.

در این نشست خبرنگاران، صاحبان امتیاز، نویسندگان مطبوعاتی و پیشکسوتان مطبوعات شهرستان درباره مسائل روز مطبوعات محلی، راهکارهای رفع موانع، مشکلات و پیشنهادات بهبود شرایط صنفی رسانه های شهرستانی بحث و تبادل نظر کرده و از محمد رضائیان و حسن یزدانی به عنوان نمایندگان پیشین خانه مطبوعات شهرستان با اهداء لوح قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار