فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: انقلاب اسلامی تا حاکمیت مستضعفین بر جهان از مبارزه با مستکبران از مبارزه دست نمی کشد
کد خبر: ۸۵۱۸۴۴۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی در همایش ابلاغ برنامه های سال 94 بسیج دانشجویی لرستان که در خرم آباد برگزار شد، گفت:رسالتی که بر دوش ما وجود دارد این است که تا زمانی که مستضعفین حاکم جهان نشوند مبارزه کنیم؛ بنابراین بنابر فرموده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ما هنوز اول راه هستیم.

وی به بیان اینکه در فرایند پنج مرحله ای ایجاد تمدن اسلامی در حال حاضر در مرحله ایجاد دولت اسلامی قرار داریم افزود: در دولت اسلامی نباید رشوه، کم کاری، حیف و میل بیت المال، فساد، اشرافیگری، رانت خواری و پارتی بازی وجود داشته و با این حال تا زمانی که این پدیده ها را در کشورمان ریشه کن نکنیم شاهد استقرار دولت اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است نخواهیم بود.

وی با طرح این سوال که آیا باید در مقابل پدیده هایی که مانع استقرار دولت اسلامی در کشورمان هستند تسلیم شویم یا اینکه به عنوان پاسدار انقلاب این وضعیت را اصلاح کنیم افزود: رسالتی که بر دوش دانشجوی بسیجی قرار دارد این است که با شیوه های ایجابی و سلبی در راستای مقابله با این پدیده ها ورود پیدا کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه اقدامات سلبی در قالب اعتراض و تجمع نسبت به موانع پیش روی تحقق دولت اسلامی و اقدامات ایجابی در قالب بیان ناهنجاری ها و ارائه راهکار برای رفع آنها نمود پیدا می کند گفت: در راستای تحقق دولت اسلامی توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب که در قالب شاخص های اعتقادی و اخلاقی، عدالت، قانون گرایی، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، توجه به ظرفیت درون زا، حکمت و خردگرایی مطرح شده اند ضروری است.

کشکولی با اشاره به اینکه تحقق دولت اسلامی تنها دربرگیرنده قوه مجریه نیست و تمام قوا و بخش ها را شامل می شود تصریح کرد: در دولت اسلامی ضوابط و روابط را اسلام تعیین می کند ولی در دولت مسلمان تشخیص فرد که مسلمان است حجت است.

وی در ادامه یر ضرورت تبیین شعار سال که از جانب رهبر معظم انقلاب به نام سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی نامگذاری شده است تاکید کرد و ادامه داد: درراستای تحقق این شعار هم دولت و هم ملت می بایست به شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال مشخص کردند عمل کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: طبق فرامین رهبر معظم انقلاب باید همه با همدلی و همزبانی با دولت اتحاد کلمه داشته باشند و از طرفی دولت نیز به معنای حقیقی کلمه به ملت اعتماد کند و آنها را قبول داشته باشد.

کشکولی با تاکید بر اینکه دولت نباید منتقدین را تحقیر کند و به انها اهانت کند اضافه کرد: نقد نیز بنابر تاکید رهبر انقلاب باید در چارچوب قانون باشد، در  وقت، وضع و با شکل مناسب صورت بگبرد، متاثر از روش ها ی خشم آلود نباشد، باعث سلب اعتماد عمومی از مسئولان نشود، به معنای متهم کردن و نادیده گرفتن زحمات و خدمات نباشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت جذب هر چه بیشتر دانشجویان به تشکل مقدس بسیج تاکید کرد و گفت: جذب هر چه بیشتر دانشجویان دختر با توجه به رسالت تاثیر گذار زنان در انقلاب اسلامی باید با اهتمام بیشتری مورد پیگیری قرار بگیرد.

کشکولی به نقش تربیتی حلقه های صالحین اشاره کرد و ادامه داد: طرح مسائل تربیتی در این حلقه موجب رشد و تعالی بسیجیان می شود.

حلقه صالحین آموزشی نیست که استادی مطلبی را آموز شدهد بلکه حلقه تربیتی است طرح مسائل تربیتی موجب رشد می شود.

ارسال نظرات