خبرهای داغ:
دکتر غلامرضا صفرپور: بعد از توافق ژنو و بیانه لوزان هم ما شاهد آن هستیم که لحن آن ها تند تر و زیاده خواهی آنها بیشتر شده است و هنوز از گزینه نخ نمای نظامی حرف می زنند.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۳۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر غلامرضا صفرپور کارشناس مسائل سیاسی و استاد علوم سیاسی دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان فارس اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری به آمریکایی ها نمیتوان اعتماد کرد زیرا تا کنون ملت ایران بی اعتمادی های زیادی را از آمریکایی ها مشاهده نموده اند** همچنین در جریان بیانیه الجزایر در حل و فصل گروگان ها ، درجریان آزادی آزادی گروگان های خود در جنوب لبنان و همچنین سه کشور غربی در نشست های بروکسل و تهران به تعهداتشان عمل نکردند.

وی در ادامه گفت: بعد از توافق ژنو و بیانه لوزان هم ما شاهد آن هستیم که لحن آن ها تند تر و زیاده خواهی آنها بیشتر شده است و هنوز از گزینه نخ نمای نظامی حرف می زنند و این نشانگر این است که غرب هنوز در رابطه گرگ و میش با ایران مذاکره می کند و مشت چدنی خود را زیر دستکش مخملی نشان می دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نتیجه این رفتار ها این است که مذاکره کنندگان ایرانی میبایست جواب آنها را با عزت و اقتدار بدهند و این در زمانی است که غرب و به ویژه اوباما برای از دست ندادن حمایت حزب دموکرات به این توافق نیاز دارد، چنین گستاخانه تهدید می کند.

وی با تاکید بر این که دیپلمات های هسته ای باید از ظرفیت ها و شجاعت های بیشتری استفاده کند افزود: جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین اقتدار و نفوذ بیشتری نسبت به غرب و حامیان آن ها از جمله رژیم صهونیستی و عربستان دارد پس بر دیپلمات هاست که از لاک وادادگی و انفعال خارج شده و قدرت جمهوری اسلامی را در صحنه دیپلماسی هسته ای به نمایش بگذارند و به مذاکره در شبح تهدید واکنش نشان دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار