خبرهای داغ:
ظهر امروز برگزار شد

نشست خبری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌ جنوبی

ظهر امروز نشست خبری سردار نظری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) خراسان‌جنوبی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۴۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، یعقوبعلی نظری در اولین نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در بیرجند با بیان اینکه دو اتفاق مهم در سال جاری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر افتاد و فضای امسال نسبت به سال گذشته را متفاوت کرد اظهار داشت: اولین آن سخنان امام خامنه ای در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و تاکید بر فریضه نماز و پرداخت زکات بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، گفت: رهبری در ابتدای سال برای ما باز گو کردن به عنوان یک معروف حکومتی که در جامعه به آن بپردازیم.

وی با اشاره به ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط  نمایندگان شورای اسلامی  و ابلاغ آن به دولت برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر فراهم شده و دولت هم در سطوح مختلف ابلاغ کند که از این قانون الهی در جهت پیشرفت جامعه اسلامی حرکت کنیم.

نظری با اشاره به اینکه سال گذشته بر اساس توانایی در حوزه های مختلف ادارات، اصناف و محیط های عمومی این مسیر را دنبال کردیم و بسیار کار سختی است و ما باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر خود را بدهکار اسلام، ولی امر و مردم بدانیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه استان و شهرستان ساختارها و اقدامات انجام شده است، افزود: باتوجه به فرصت ها و در شرایط فعلی مشکلاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.


فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه مشکلات فرهنگی بر اساس سخنان رهبری که بخش ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد گفت: ما اخیرا با ناهنجاریهای اخلاقی در جامعه رو برو بودیم که به آن توجه نمی شود و مردم و متدینین از این موضوع ناراحت هستند و این در خور شان استان ما هم نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در ادامه گفت: جشن دانشگاه آزاد بیرجند همه متدینین و خانواده های شهدا را آزرده خاطر کرد، مسئولان باید نسبت به جشن های بی اساس و هزینه کردن بیت المال دقت بیشتری داشته باشند.

نظری تصریح کرد: مراسماتی که در تالار ها برگزار می شود باید مسئولان دقت کافی را داشته باشند که متناسب با شان و شئونات مردم برگزار شود و نباید کارهایی در سطح جامعه انجام گیرد که دیگران را آزده خاطر کند.

نباید در جامعه اسلامی اعتقادات اسلامی مردم با برپایی شادی های غیر متعارف لطمه ببیند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در ورود به برخی از مسائل جامعه از جمله کاروان های عروسی که مردم از آن اظهار ناراحتی می کنند دقت فراوانی کنند، گفت: نباید در جامعه شئونات دینی و اعتقادی مردم به دست بعضی از افراد لطمه ببیند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) یکی از چالش هایی که در استان باب شده است را توسعه کنسرت های موسیقی بر شمرد که روز به روز دامنه ی آن بیشتر می شود که تحت عنوان شاد بودن نیز مطرح می شود، گفت: جشن های غیر متعارفی که توسط بعضی از دستگاهها گرفته می شود و در آن وقت مردم و بیت المال هزینه می شود که این دستگاهها باید در وقت مردم و هزینه های بیت المال دقت بیشتری داشته باشند.

 
مسئولان در وقت و صرف بیت المال دقت کنند

وی متذکر شد: مسئولان باید دقت بیشتری در نظارت بر این حوزه داشته باشند زیرا موسیفی فی نفسه از معروفات نیست که بخواهد در جامعه توسعه پیدا کند و اجرای موسیقی اگر منکر نباشد که عموما هست در بخش های حکومتی باید نسبت به ترویج موسیقی مراعات کنند که این غیر معروف با امکانات و مال بیت المال وقت مردم را ضایع نکند.

وی تأکید کرد: برای موضوعی که خاصیتی برای مردم ندارد و هیجانات بدون جهت ایجاد می کند هزینه کردن بیت المال کار درستی نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر باعث نشر موسیقی شده ایم دارای اشکال است مخصوصا برای دستگاه های اجرایی استان و دستگاه های رسمی کشور که بخش های اجرایی نظام هستند نباید بیت المال را برای غیر معروفات هزینه کنند، گفت: حواشی به وجود آمده از این برنامه ها باعث آزرده خاطر افراد و مردم ولایتمدار استان شده است لذا حتما باید مسئولان فرهنگی استان این موضوع را مورد دقت و توجه خاص قرار دهند.

چرا دختران مسلمان ما را با با عناوینی در مقابل دید نامحرم قرار می دهند

وی متذکر شد: متاسفانه  شاهدیم که در بعضی از شهرهای ما با عناوین مقدس دختران نوجوان را در مقابل دید نا محرم قرار می دهند با هر عنوان و هر توجیهی می خواهند بشود.  این از مسئولان رسمی غیر قابل قبول است زیرا خون و اهداف شهدا با این گونه اقدامات مغایرت دارد.

نظری با بیان اینکه نظام اسلامی در هیچ کاری کار بیهوده و عبس نمی کند، گفت: هر کاری که در نظام اسلامی انجام می شود در جهت گیری معنوی مردم نقش باید داشته باشد و مسئولین استان باید دقت و درایت لازم را داشته باشند که بیشتر از این نیروهای انقلابی و مردم رنجیده خاطر نشوند که اگر رنجیده خاطر شوند از شرایط عادی خارج می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار