خبرهای داغ:
اصلانی در آئین گرامیداشت شهدای زن پیشمرگ مسلمان کُرد:

بهره گیری از استعداد زنان باید بر اساس مصلحت خانواده و الگوی های بومی باشد

مینو اصلانی گفت: بهره گیری از استعداد، ظرفیت و توانایی زنان باید بر اساس مصلحت خانواده و الگوی های بومی باشد.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۷۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
مینو اصلانی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت شهدای زن پیشمرگ مسلمان کُرد در سنندج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی زنان جامعه بشریت نام برده اند، افزود: از این جمله می توان استنباط کرد که زنان شهید در راس قرار داشته و الگویی تمام عیار برای تاریخ ساز بودن به شمار می روند.

وی با بیان اینکه الگوی مناسب برای یک زن ایرانی، زن مسلمان و مجاهد است که مورد تاکید رهبری نیز قرار دارد، گفت: بدون شک الگوهای کلیشه ای، خنثی و منفعل غرب و شرق نمی توانند الگویی مناسب برای زنان ایرانی باشند.

به گفته وی زنان غربی ابزاری در دست زورگویان و سرمایه داران هستند و هویت زنانگی خود را از دست داده اند لذا نمی توانند الگویی برای بشریت باشند.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: در شبکه های مجازی و ماهواره ای، زنان غربی را به گونه ای دیگر نشان می دهند و با این کار می خواهند که زنان جامعه ما آنان را الگو قرار داده و هویت و ارزش خود را از دست دهند.

وی افزود: زنان و مردان بر اساس فطرت انسانی خود هر کدام دارای توانایی ها و استعدادهایی هستند که باید از آن استفاده شود اما غربی ها توانمندی های وجودی زنان را نادیده گرفته و از آنان به عنوان ابزار و کالا برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند.

اصلانی تاکید کرد: بهره گیری از استعداد، ظرفیت و توانایی زنان باید بر اساس مصلحت خانواده و الگوی های بومی باشد نه تاسی از الگوهای غربی، چرا که آنان حتی برای جامعه خود نیز الگو و سرمشق نیستند.

وی اظهار کرد: زن مسلمان و مجاهد برای نجابت خود ارزش قایل است و به هویت خود می بالد و بدون شک افرادی که از این هویت و ارزش تهی شوند زنان جامعه غربی را الگوی خود قرار می دهند.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور افزود: زن مسلمان و مجاهد انقلابی می تواند با حفظ حیا، عفت و ارزش و هویت خود، ایران اسلامی را در اوج قله معنویت قرار دهد و بدون شک با این شاخصه ها در جنگ نرم پیروز بوده و همچنین الگویی برای آیندگان خود خواهند بود.

** فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این آیین گفت: ایران اسلامی امروز کشوری باصلابت، دارای قدرت بازدارندگی بالا، امنیت پایدار و تاثیرگذار در معادلات جهانی است و بدون شک کردستان نیز منفک از این اقتدار نیست.

سردار محمد حسین رجبی با بیان اینکه استان کردستان امروز فضایی امن برای مردمانش و فضایی نا امن برای دشمنان است افزود: مردم این دیار در تمامی عرصه ها تابع نظام و ولایت بوده و هستند و تقدیم هزاران شهید در راه دفاع از کیان اسلامی گواهی بر این مدعاست.

وی اظهار کرد: دشمنان با ایجاد توطئه های مختلف در صدد تجزیه این استان بودند اما پیشمرگان مسلمان کُرد با حضور به موقع و درک عمیق شرایط ، دل به دریا زده و در این راه پیشمرگ شدند و اجازه عملی شدن دسیسه های دشمن را ندادند.

فرمانده سپاه بیت المقتدس کردستان افزود: ارزش کار پیشمرگان مسلمان کُرد تنها در انتخاب بهترین مسیر نبود بلکه ارزش کار آنان به فرموده مقام معظم رهبری در آشنا ساختن مجاهدان دیگر نقاط کشور که به این دیار آمده بودند با اوضاع منطقه و توطئه های دشمنان بود.

وی با بیان اینکه امنیت امروز استان مدیون مجاهدت و فداکاری شهیدان است گفت: اگر چه مجاهدت شهدا دارای ارزش فوق العاده ای است اما در این ارزش و کار خدایی ، تاثیر خانواده های آنان را نیز نباید نادیده گرفت.

سردار رجبی خطاب به خانواده های شهدا افزود: شماها بودید که در اقصی نقاط کشور با اشتیاق و درک عمیق شرایط ، فداکاری و قبول کمبودها از رزمندگان خود پشتیبانی و حمایت کرده و زمینه را فراهم کردید تا آنان با فراغ بال به مجاهدت بپردازند.

اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان حضور ضد انقلاب در مناطق کُردنشین، مردم مسلمان کُرد به شیوه های مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و بسیاری از آنها ناچار شدند به شهرهای مختلف یا استان های همجوار از جمله کرمانشاه مهاجرت کنند، این وضعیت، زمینه تشکیل سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان را فراهم کرد و شهید محمد بروجردی فرمانده سپاه غرب کشور در پاییز سال 1358، با همکاری برخی دیگر از فرمانده هان، این سازمان را تاسیس کرد.

سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان با جذب نیروهای بومی استان کردستان به سرعت گسترش یافت و در عملیات پاکسازی کامیاران در تاریخ 10بهمن 58، با سپاه همکاری کرد.

در پی این موفقیت، سازمان در عملیات های پاکسازی شهرهای مختلف شرکت کرد و در سال های 1359 تا 1361 نیز در پاکسازی جاده های مواصلاتی و روستاها ایفای نقش کرد.

سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان از سال 1361، به مرور جذب سازمان بسیج شد و در این دوران شهدای فراوانی از جمله جلال بارنامه و عثمان فرشته به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

در ادامه این آیین تعدادی از خانواده های شهدای پیشمرگ زن مسلمان کُرد به بیان خاطرات پرداختند و در پایان از تعدادی از خانواده های این شهدا تجلیل شد.

استان کردستان پنج هزار و 421 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد هزار شهید جزو نیروهای سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد هستند.
ارسال نظرات