در گفت‌وگو با رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ مطرح شد؛

کمپین جامعه پزشکی راهکاری برای ایجاد فشار بین المللی بر متجاوزان یمن/ حامی جنایات عربستان آمریکا است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ از تشکیل کمپین جامعه پزشکی در حمایت از مردم یمن در برابر حملات آل سعود خبر داد و گفت: چنین اقداماتی راهکاری برای ایجاد فشار بین‌المللی بر جنایت‌های منطقه است.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۸۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سید نظام الدین طباطبایی درباره تشکیل کمپین برای حمایت از مردم بی‌دفاع یمن در مقابل حملات عربستان ابراز داشت: حملات ناجوانمردانه آل سعود به یمن، جنایاتی شبیه جنایات صهیونیست‌ها است که عربستان به عنوان کشوری که داعیه متولی‌گری خدمت به کعبه و اماکن مقدسه را داشته همچنان به آن ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: به دلیل صدمات قابل توجه در یمن و شهادت ۳۲۵۰ نفر در این کشور که ۲۵۰ نفر از آن‌ها کودک بودند، تقریبا چیزی معادل ۵۵۰۰ نفر در این کشور زخمی شده‌اند که نیاز به درمان در بیمارستان دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که برای جمعیت ۲۵ میلیون نفری در یمن وجود داشته اکثر این زیرساخ‌ت‌ها با بمباران وسیع عربستان تخریب شده که معضلات مختلف درمانی و پزشکی، کمبود دارو، تجهیزات و شیوع بیماری‌های واگیردار در میان مردم یمن ایجاد کرده است.

طباطبایی با بیان این‌که دسترسی به تغذیه نیز برای مردم یمن مشکل‌ساز شده است، افزود: متاسفانه عربستان حتی جلوی کمک‌های بهداشتی، تغذیهٔ وعمومی به یمن را می‌گیرد.

وی گفت: حامی اصلی این حملات، شیطان بزرگ آمریکا است که از حرکات شیطانی و سلطه‌جویانه خود دست برنمی‌دارد.
طباطبایی با اشاره به تاسف بار بودن اتفاقات اخیر منطقه خاورمیانه تاکید کرد: جامعه پزشکی خود را ملزم می‌داند حمایت خود را از مردم مظلوم یمن و انزجار از حرکات وهابیون درعربستان اعلام کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در ادامه گفت: درباره تشکیل کمپین به منظور حمایت از مردم یمن اظهار کرد: هفته گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران کمپینی تشکیل شده که پزشکان با ثبت نام در آن برای اعزام به یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

طباطبایی درباره تاثیر کمپین حمایت از مردم یمن به همت بسیج جامعه پزشکی در سطح جهان گفت: وظیفه ما این است که حتما نسبت به این تجاوزات اقداماتی داشته باشیم، زیرا عربستان اجازه کمک‌رسانی گروه‌های امدادی و مردمی را به کشور یمن نمی‌دهد در واقع تشکیل کمپین فشار قابل توجهی را از طریق رسانه‌ها به کشورهایی که می‌خواهند حاکمیت در منطقه داشته باشند وارد می‌کند.
ارسال نظرات