یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛
پشت پا زدن به قانون برای دانشگاه آزاد عادی شده است.
کد خبر: ۸۵۱۸۶۱۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

مهدی نجاتی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: دانشگاه آزاد همواره به دنبال دور زدن قانون بوده است و این بار با این بخشنامه غیر قانونی به دنبال راهی برای محدود کردن فعالیت ها وبرنامه های بسیج دانشجویی می باشد.

نجاتی افزود: متاسفانه دانشگاه آزاد در تمام واحدهای دانشگاهی چه در مراکز استانها و چه در شهرستان ها همین روند را طی کرده و در مقابل تمام برنامه های بسیج در دانشگاه ها ایراد های بنی اسرائیلی گرفته و اشکال تراشی می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با این بخشنامه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب مجلس رسیده بی اعتنایی کرده و قانون را زیر پا گذاشته است تصریح کرد: پشت پا زدن به قانون برای دانشگاه آزاد عادی شده ، این دانشگاه در بخشهای دیگر از جمله جذب دانشجویان ارشد و دکتری هم از قوانین کشوری پیروی نکرده و بدون در نظر گرفتن امکانات و قوانین مربوطه اقدام می کند که این موضوع هم اعتراض جمع کثیری از دانشجویان را به دنبال داشته است.

این استاد دانشگاه افزود: بسیج دانشجویی برای اجرای برنامه های خود نیازی به گرفتن مجوز از سوی مسئولین دانشگاه ندارد و فعالین بسیج دانشجویی این قضیه را که نقض صریح قانون است پی گیری خواهند کرد.

مسئول بسیج اساتید قزوین با بیان اینکه دانشگاه آزاد به شکل گسترده تشکل های اصلاح طلب را روی کار آورده و تقویت می کند گفت: مسئولین این دانشگاه به دنبال جذب دانشجویان برای قرار دادن آنها در مقابل بسیج دانشجویی بوده و سعی دارند با سازمان دهی این تشکل ها برای برنامه های انتخاباتی در همه استانها تاثیر گذار باشند.

نجاتی در خاتمه با اشاره به اینکه این بخش نامه رنگ و بوی سیاسی می دهد اظهار داشت: دانشگاه آزاد این تشکل ها را بدون هیچ مجوزی زیر نظر خود گرفته و اهداف سیاسی و انتخاباتی خاص جریان اصلاحات را دنبال می کند.

ارسال نظرات