طلاب سمناني در اعتراض به حکم اعدام «آیت‌الله نمر» امروز در حوزه هاي علميه سراسر استان تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۱۸۶۳۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین علي گلپايگاني معاون آموزش حوزه علمیه برادران استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان با اعلام این خبر گفت: تجمع اعتراضی فضلا، اساتید، طلاب، مبلغان و ائمه جماعات استان سمنان امروز(چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه) ساعت 12 همزمان با حوزه هاي علميه سراسر كشور در مدارس علميه سراسر استان برگزار مي شود.

آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه و مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی درباره قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

در اتهام شیخ چنین آمده بود که وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.

آیت‌الله نمر در بیستم تیر ماه سال 92 با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد در 15 اکتبر 2014 برابر با 23 مهر ماه سال 93 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام آیت‌الله نمر از سوی عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده بود که با انتشار اخباری مبنی بر اجرای حکم آیت‌الله نمر در 24 اردیبهشت ماه جاری مصادف با 25 رجب همزمان با سال مرگ نایف بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد پیشین عربستان سعودی و از شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی موجی از اعتراض‌ها سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها