خبرهای داغ:
سرهنگ محبی‌پور گفت: به یاری خدا در روز سوم خردادماه سال جاری کلنگ احداث این یادمان را به زمین خواهیم زد.
کد خبر: ۸۵۱۸۶۵۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ اسماعیل محبی پور  از احداث یادمان دو شهید گمنامی که در محله معالی‌آباد شیراز در اسفند‌ماه سال گذشته، دفن شده بودند، خبر داد و گفت: به یاری خدا در روز سوم خردادماه سال جاری کلنگ احداث این یادمان را به زمین خواهیم زد.

وی افزود: طرح این یادمان به شکلی است که دسترسی مردم را در تمام ساعات شبانه‌روزی به ضریح مطهر شهدا فراهم می‌کند یعنی اصلاً یک فضای بسته نیست و یک یادمان کاملاً مذهبی با طراحی مهندسی معماری اسلامی است.

سرهنگ محبی‌پور در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌های بسیج و سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در سال جاری پرداخت و گفت: دو مأموریت اساسی مجموعه بسیج برای سال 94 با تأکید را دنبال می‌کنیم؛ مأموریت اول جذب حداکثری اقشار مختلف بسیج است که با اجرای مختلف برنامه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سازندگی دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه مأموریت دوم که از بسیج انتظار است، تلاش برای اصلاح جامعه است، گفت: آن بخش‌هایی که در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه آسیب‌های وارد شده ناشی از جنگ نرم نیاز است که تجدید نظر و بازنگری شود در نوع فعالیت‌ها بسیج در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های سنوات گذشته مانند گرامیداشت یاد شهدا در قالب شب‌های خاطره، یادواره‌های شهدای پایگاهی، حوزه‌ای و ناحیه‌ای، یکسری ویژه برنامه‌های خاص ناحیه ثارالله(ع) برگزار خواهیم کرد از جمله برگزاری یادواره شهدای مهندسی استان فارس که به یاری خدا در هفته دفاع مقدس انجام خواهیم داد.

سرهنگ محبی‌پور اظهار کرد: با توجه به ضرورت‌های امروز جامعه و تأکید مقام معظم رهبری بر دفاع، لذا در سال جاری برنامه‌های آموزشی و دفاعی ما نیز رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع)، عاشورا و در بخش خواهران گردان‌های کوثر و الزهرا(س) در پروسه‌های مختلف زمانی و موقعیت‌های مختلف، آموزش‌ها و رزمایش‌هایی اجرا خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در سال جاری ضریب آمادگی دفاعی، فرهنگی و تأثیرگذاری خود را در سطح جامعه بیشتر کنیم، گفت: از جمله این برنامه‌ها، توسعه فرایند فعالیت‌های فرهنگی به قصد اصلاح اماکن عمومی است که در تفرجگاه‌ها، معابر، اماکن عمومی، ادارات و پاساژها حضور پررنگ‌تری از بسیجیان در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهیم دید.

وی با اشاره به برنامه‌های اردویی این ناحیه از سپاه در سال جاری گفت: در سال جاری چند برنامه اردویی مهم داریم که از جمله می‌توان به اردوی اعزام به مرقد امام در سالگرد ارتحال اشاره کرد و در سال جاری با میلاد امام زمان(عج) مصادف شده است که در این راستا برنامه‌زیارت مسجد جمکران را نیز علاوه بر زیارت معرفتی امام(ره) در برنامه‌های خود داریم.

سرهنگ محبی‌پور اظهار کرد: همچنین، در بخش اردوهای راهیان نور اعزام‌ها در دو صورت دانش‌آموزی و آزاد در سال جاری ادامه می‌یابد که سهمیه ابلاغی در بخش دانش‌آموزی 3 هزار و 500 نفر و در بخش آزاد قریب 4 هزار نفر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها