نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اسارت مدرسه ای بزرگ بود که اسرا آن را تاسیس کردند.
کد خبر: ۸۵۱۸۶۹۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در جمع آزادگان سبزواری اظهار داشت: اسارت مدرسه ای بود که اسرا هم در آن معلم بودند و هم دانش آموز و اگر در آن نبرد سخت با استکبار جهانی تا مرز شهادت پیش نمی رفتیم این مدرسه به وجود نمی آمد.

وی مهم ترین درس های این مدرسه را تقوا، آگاهی و بصیریت و استقامت عنوان کرد و افزود: کلید واژه پیروزی ما در زمان ۸سال دفاع مقدس تقوای الهی رزمندگان بود.

ابوترابی با بیان اینکه اگر ایمان و دینمداری نبود نمی شد با این اسارت کنار بیاییم تصریح کرد: به واسطه ایمان و معنویت بود که دوران اسارت به مدرسه نور تبدیل شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسرا اکثرا در پرآسیب ترین دوران زندگی که دوران جوانی است به دست پلیدترین افراد به اسارت درآمدند و در قلب تهاجم قرار گرفتند.

ابوترابی خاطر نشان کرد: نیروهای بعثی از تمامی ابزارهای خود استفاده کردند تا نور دینداری و مشعل ایمان را در بین اسرای ایرانی خاموش کنند که علی رغم تمامی شکنجه ها و تهدیدها نتواستندزره ای از نور این دانشگاه را بکاهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه از زمان اسارت در اردوگاههای عراقی می گذشت بر سطح دینداری افزوده می شده و این برادران احساس می کردند که اردوگاهها نورانی تر می شده تا جایی که این نورانیت بر نیروهای عراقی هم تاثیر می گذاشته است.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر این که اسرا در سختی های اسارت تبدیل به الماس شدند بیان داشت: نور نماز تهجد و تقوای آزادگان سبب بدست آمدن اینگونه کمالات شده و این عزیزان در سختی ها پالایش شده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آزادگان ما علاوه بر داشتن دغدغه برادران اسیر خود دغدغه نیروهای عراقی رانیز داشتند تا بتواند به گونه ای آنان را نیز هدایت کنند که در برخی از موارد موفق هم بودند.

ابوترابی تلاش برای هم بستگی در اسارت را یک اصل دانست و افزود: در اردوگاهها هیچ کس به تنهایی حرکت نمی کرد و اگر کسی توان بیشتری هم داشت برای کمک به دیگران استفاده می کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها