خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۱۸۷۲۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) به تبیین نکات اخلاقی پرداخت.

 

وی ایمان به خدا و منفعت رساندن به مؤمنان و برادران دینی را بر اساس حدیث امام یازدهم شیعیان، از برترین اعمال ذکر و تصریح کرد: مساله ایمان درجاتی دارد و به هر میزان درجه آن بالاتر باشد آثار آن در وجود انسان افزایش خواهد یافت.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشریح راه های تقویت ایمان، اظهار داشت: دو راه علمی و عملی برای تحقق این مهم وجود دارد، راه علمی این است که انسان بیشتر در آفاق، انفس و خلقت هستی تامل کند؛ راه عملی نیز این است که هر لحظه به فکر تقوا و دینداری باشد.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر و تهدید به اجرای آن از سوی سعودی ها، خاطرنشان کرد: دولتمردان عربستان سعودی یا غافل هستند یا خودشان را به غفلت زده اند، شیعیان عربستان از جمله مردم احصا و قطیف که شیعیان خالص و قوی هستند، برای برگزاری مراسم و برنامه های دینی و مذهبی خود به شدت تحت فشار هستند.

 

وی با تاکید بر این که شیعیان عربستان حق خود را می خواهند و به صورت مسالمت آمیز به دنبال آن هستند، یادآورشد: شیخ نمر درباره احقاق حقوق مردم صحبت کرده و هیچ جرمی مرتکب نشده است؛ ایشان فردی نترس و شجاع است، کدامیک از موازین اسلامی اجازه می دهد چنین آدمی را حکم اعدام برایش صادر کنند؟


این مرجع تقلید خطاب به مقامات سعودی خاطرنشان کرد: بدانید اگر این حکم اجرا شود آثار سویی برای شما خواهد داشت و تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدیدی نسبت به همه شما پیدا خواهند کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: شاید آنها تصور می کنند با این اقدام شیعیان و دیگر مردم می ترسند، اما این گونه نیست، آنها ابدا نمی ترسند و چنانچه این حکم اجرا شود بقیه شجاع تر خواهند شد، در زمان انقلاب ایران هر چه از انقلابیون شهید کردند مردم نه تنها صحنه را خالی نکردند بلکه پرشورتر شدند.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: امیدواریم سر عقل بیایند و چنین برنامه ای اجرا نشود، آثارش دامن شان را خواهد گرفت و اگر اجرا شود تمام شیعیان و حتی مسلمانان معتدل دنیا نسبت به چنین کاری واکنش نشان خواهند داد.

 

وی اضافه کرد: البته مراکز جهانی نیز نسبت به این کار اعتراض کرده اند که حکومت سعودی حق اعدام ندارد، امیدواریم خداوند به همه عقل دهد منافع و مضار خود را متوجه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها