معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌ها باید متناسب با شأن و منزلت جوانان ایران اسلامی باشد، اظهارکرد: در بعد ملی رویکرد برنامه‌های هفته جوان باید رویکرد دولت تحت عنوان هویت‌آفرینی، تقویت مشارکت‌های اجتماعی، سمن‌های جوانان و امیدآفرینی را در طرح‌های پیشنهادی خود لحاظ کند.
کد خبر: ۸۵۱۸۷۳۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
مرتضی امیدی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی امروز، 22 اردیبهشت در نشستی که به مناسبت برنامه‌ریزی هفته جوان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: جوانان سرمایه‌های غنی ایران اسلامی هستند که می‌توانند در به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشند.

وی بر لزوم اجرایی شدن برنامه‌های هفته جوان و ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان متناسب با نیازها و مطالبات نوجوانان و جوانان تأکید کرد و گفت: شناخت و آشنایی با خواسته‌های جوانان می‌تواند مسئولان را در اجرایی کردن برنامه‌های کاربردی‌تر کمک کند.

امیدی درادامه به تشریح ویژه برنامه‌های هفته جوان پرداخت و گفت: براساس تصمیم گیری‌های شورای عالی جوانان کشور در سال 85 روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به‌عنوان روز جوان معرفی شده است که باید با استفاده از این ظرفیت و فرصت گام‌های اساسی در راستی حل مشکلات جوانان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها باید متناسب با شأن و منزلت جوانان ایران اسلامی باشد، اظهارکرد: فضاسازی تبلیغاتی در سطح شهر با مشارکت و همراهی مسئولان، دیدار جوانان نخبه و فرهیخته در تمامی عرصه‌ها با استاندار، افتتاح سالن‌های ورزشی، قرائت زیارت عاشورا در گلزار مطهر شهدا و برپایی نمایشگاه از فعالیت و خدمات دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در این هفته است.

امیدی اظهارکرد: با توجه به اینکه استقبال نوجوانان و جوانان به مطالعه کتاب و کتابخوانی پایین است پیشنهاد می‌دهیم اداره کتابخانه در آن هفته علاقه‌مندان را به‌صورت رایگان پذیرا باشند.

وی در ادامه از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با محوریت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های هفته جوان عنوان کرد و افزود: نشست‌هایی تحت عنوان بدون خط خوردگی، برپایی کنسرت، برگزاری جشن‌های مفرح و شاد با حفظ شئونات اسلامی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

امیدی ضمن اشاره به این مطلب که برنامه‌های هفته جوان حول محور ابعاد جهانی و ملی ترسیم شده است، اضافه کرد: با توجه به این مهم که دکتر روحانی تحقق شعار سال دور از خشونت و افراطی‌گری را طنین‌انداز کردند؛ بنابراین باید برنامه‌ها طوری ساماندهی شود تا فرهنگ ناب اسلامی در جهان بسط و نشر پیدا کند.

وی اظهارکرد: در بعد ملی رویکرد برنامه‌های هفته جوان باید رویکرد دولت تحت عنوان هویت‌آفرینی، تقویت مشارکت‌های اجتماعی، سمن‌های جوانان و امیدآفرینی را در طرح‌های پیشنهادی خود لحاظ کند.

امیدی در ادامه سخنان خویش به تشریه ویژه برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای ساماندهی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت و اظهارکرد: حضور جوانان و بررسی عملکردهای آنان در حوزه‌های مختلف می‌تواند در ارتقای منزلت و جایگاه جوانان مهم باشد.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان،ارتقای منزلت جوانان همراه با فرهنگ مثبت‌اندیشی و ساماندهی امور مربوط به جوانان را از دغدغه‌های حوزه جوانان اداره ورزش در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد و گفت: جوانان باید با خودباوری رسیده و از این عنصر مهم به‌عنوان گامی در راستای رسیدن به اهداف خویش استفاده کنند؛ بنابراین با اجرای برنامه‌های کاربردی با هدف مهارت‌آموزی می‌تواند ما را در اجرای برنامه‌ها کمک کند.

ارسال نظرات