تجمع طلاب شهرستان کوهدشت در اعتراض به تصمیم آل سعود برای اعدام شیخ نمر

طلاب و روحانیون شهرستان کوهدشت در اعتراض به تصمیم آل سعود برای اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه اهل این کشور تجمع کردند.
کد خبر: ۸۵۱۸۷۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، طلاب و روحانیون شهرستان کوهدشت در اعتراض به تصمیم آل سعود برای اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه اهل این کشور  در محل حوزه علمیه کوهدشت تجمع کردند.

در این تجمع که با حضور حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه کوهدشت برگزار شد طلاب و روحانیون این شهرستان با سردادن شعار های مرگ بر امریکا و مرگ بر آل سعود تصمیم عربستان برای اعدام شیخ نمر را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع بیانیه طلاب و شهرستان کوهدشت که متن آن به شرح زیر است قرارئت شد:

دادستانی عربستان در اقدامی عجیب و به دور از هر گونه دلیل منطقی، حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر و 26 نفر از فعالان سیاسی این کشور را در حالی صادر کرد که این روحانی شیعه هرگز دست به سلاح نبرده و همیشه و در همه حال و بر مبنای  آزادی بیان، فقط و فقط به بیان دیدگاه های خویش در حدود آزادی های حداقلی سیاسی پرداخته که جزو حقوق مسلم شهروندی انسانهاست.

با این حال، نیروهای امنیتی عربستان با اتهام های واهی، این روحانی شیعی را به طرز عجیبی دستگیر کرده و پس از ماه ها شکنجه روحی و جسمی، او را محارب دانسته و حکم اعدام این فعال سیاسی  وروحانی بلند مرتبه را صادر کرده اند.

ناگفته پیداست که حکم دادگاه عربستان با آزادی های سیاسی افراد و حقوق بشر و حقوق اقلیت ها در تناقض کامل است و زمینه ساز دامن زدن به اختلافات فرقه ای  در دنیای اسلام خواهد شد و پس از آتشی که آل سعود به پا کرد، آرام نگه داشتن دوستداران  این روحانی عظیم الشان نیز بسیار سخت و مشکل خواهد بود .

طلاب حوزه علمیه باقر العلوم و جامعه روحانیت شهرستان کوهدشت ضمن محکوم کردن حکم دادگاه  عربستان، بر رعایت حقوق اقلیت ها  وگروههای مختلف اسلامی تاکید کرده، از همگان می خواهد به جای ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی در دنیای اسلام، به فکر وحدت و برادری باشند.

 همچون گذشته، بار دیگر اعلام می داریم که همه حکومتها، جریانها، و تفکرات دنیای اسلام باید به جای خاموش کردن صدای مخالفان، زمینه بحث علمی و بیان دیدگاههای افراد را در بستری امن فراهم سازند.

ما طلاب و روحانیون شهرستان کوهدشت از جامعه بین الملل و سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم  که در این قضیه سکوت ننماید و تا احقاق حقوق مردم مسلمان درنگ نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار