خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از پاسداران:
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر داشتن خلوص نیت در همه امور گفت: اگر در همه کار‌ها نیت خود را برای خداوند خالص کنیم، خداوند مزد بی‌شمار عطا می‌کند.
کد خبر: ۸۵۱۸۷۶۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان نیروهای هوا فضای سپاه پاسداراان گفت: حقوق دریافتی شما مهم نیست؛ اگر نیت شما برای رضای پروردگار، خدمت به خلق خدا و آسایش بندگانش باشد خداوند مزد بی‌حساب عنایت می‌کند.

وی مسائل اعتقادی در خصوص دنیا و آخرت را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم در این زمینه به دو دسته تقسیم می‌شوند که یا عالم آخرت را قبول دارند یا منکر دنیای دیگری بعد از مرگ می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به نام‌هایی از قبیل یوم‌الجزا و روز حساب بیان کرد: این نام‌ها به صراحت به ما می‌گوید که ما دنیایی دیگر را پس از مرگ تجربه می‌کنیم که در آن اعمال ما مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: افرادی که عالم آخرت را قبول ندارند همه چیز را در دنیا و بعد مادی آن نگاه می‌کنند و معتقدند همه چیز همان‌طوری است که آن‌ها می‌بینند و چیزهایی که به چشم دیده نمی‌شوند پس وجود ندارند.

وی وجود ملائک، روح و شیطان را از جمله مصداق‌هایی دانست که بعد معنوی دارند و ادامه داد: مادیات در دنیا با چشم غیرمسلح دیده می‌شوند اما مسائلی که بعد معنوی دارند با چشم غیرمسلح و عادی قابل دیدن نیستند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار کرد: اگر چیزی با چشم عادی دیده نشد دلیل بر عدم آن نیست؛ ما وقتی خداوند و بسیاری چیز‌های دیگر را با چشم عادی خود نمی‌بینیم، نمی‌توانیم بگوییم پس وجود ندارند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: مسائل معنوی اگر با چشم عادی دیده نمی‌شوند می‌توانیم از روی نشانه‌های آن به خوبی به درک برسیم و نمی‌توان گفت که وجود ندارند.

وی عنوان کرد: کسانی که همه چیز را با دید مادی می‌نگرند همان‌هایی هستند که عالم پس از مرگ را قبول ندارند و می‌گویند دنیای دیگری جز همین دنیا وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیات قرآن از وجود عالم دیگری خبر می‌دهد و کسانی که این موضوع را نمی‌پذیرند در واقع قرآن را قبول ندارند و آن را انکار می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: طبق فرموده خداوند آنهایی که عالم آخرت را قبول دارند خداوند به آن‌ها پاداشی بیشتر از حقشان عنایت می‌کند اما به آنهایی که فقط قائل به وجود همین دنیای مادی هستند نیز کوچک‌ترین ظلمی نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: عطای پاداش بسیار به آن‌ها که آخرت را قبول دارند از بزرگواری و شأن بالای خداوند است اما خداوند مزد گروه دوم را در همین دنیا به آن‌ها عطا می‌کند تا در آخرتی که آن‌ها قبولش ندارند طلبی نداشته باشند، بنابراین کوچک‌ترین ظلمی به آن‌ها روا نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر کسی کاری را برای شما انجام داد باید برابر با شأن خود از وی تقدیر کنید، عنوان کرد: زمانی که کنیز امام حسن مجتبی (ع) برای حضرت یک دسته گل هدیه آورد آن حضرت برابر با شأن خود آزادی در راه خدا را به آن کنیز اعطا کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها