فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه ورزش در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: پیوند ارزشمند ورزش و اخلاق باید بیش از پیش حفظ شود.
کد خبر: ۸۵۱۸۷۸۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در آیین تجلیل از چهره ها و الگوهای برتر عرصه ورزش بسیج که به همت بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی سپاه شاهرود با حضور قهرمان و ورزشکاران و مدیران و مسئولین شهرستان در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد در سخنانی با خیرمقدم به همه شرکت کنندگان و به خصوص مسئولین شهرستان شاهرود با اشاره به اهمیت ورزش اظهار کرد: در این عصر بیش از زمان دیگر نیاز به ورزش در کشور احساس می شود.

وی افزود: در زمانی که دشمن تهاجم فرهنگی ناجوانمردانه را بر علیه نسل جوان و نوجوان آغاز کرده و در عصری که اعتیاد های جدید مستولی بر کشور و مردم و برخی از جوانان جامعه شده راه برون رفت ورزش است.

فرمانده سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: اعتیاد به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در این عصر، بهترین راه برون رفت از این هجمه و پاک شدن از اعتیادها، همگیر شدن و فراگیر شدن ورزش در جامعه است.

وی با بیان اینکه در اعتیاد به مواد مخدر روش های مختلفی برای ترک افراد است بیان کرد: در اعتیاد به مواد مخدر برای اینکه فرد را از سم هایی که در جسمش نفوذ کرده رهایی دهند در محل نگهداری و یا حتی می بستند اما در اعتیادهای جدید روح و اراده را از جوان ما می گیرند.

دامغانی تصریح کرد: این اعتیاد سستی و نخوت به جامعه و به بدنه فعال جامعه هدیه می کند و آن چیزی که می تواند اثر این فرهنگ بَد و معارض و غلط را از روح و فکر جوانان ما آزاد کنند و ورزش است.

وی با بیان اینکه فراگیر شدن و گسترش ورزش در جامعه به هر میزان سبب نشاط و شادابی و سرزندگی جامعه می شود افزود: در جامعه اسلامی ورزش خود ارزش است و پیوند بین اخلاق و دین همطراز رشد جسم و تقویت روح و آزادگی می شود و جامعه اینگونه حرفی برای گفتن دارد و در مقابل تهدیدات و آسیب ها ایمن می شود.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برنامه تجلیل از ورزشکاران گفت: این برنامه در جهت ترویج فرهنگ ورزش و آن ورزشی که مد نظر اسلام و دین ماست برنامه ریزی شده و این شهر با سابقه ورزشی در دوران دفاع مقدس با توجه به تعداد شهدای ورزشکار نشان از پیوند ورزش و اخلاق دارد که باید حفظ شود.


تواضع شرط اول ورزشکاری است

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود نیز اظهار کرد: وقتی خبر فتح خیبر را به رسول خدا دادند در جواب فرمود نمی دانم برای فتح خیبر خوشحال باشم و یا بازگشت جعفر بن ابیطالب(ع) از حبشه.

وی افزود: فتح خیبر در سال هفتم هجرت رخ داد و بعد از آن بود که فتح مکه اتفاق افتاد و آنچه در فتح خیبر مهم است دو نکته است که باید بدان توجه کرد که اول سخنان رسول اکرم(ص) در خصوص مولا علی(ع) است که بی نظیر در تاریخ است.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: روز اول و دوم فرستادگان سپاه اسلام نتوانستند قلعه خیبر را فتح کنند و امیرالمونین که چشم درد داشت توسط آب دهان مبارک پیامبر چشم مبارکشان التیام یافت و پیامبر برای فتح قلعه خیبر مولا علی(ع) را فرستاد که در شان ایشان فرمود(کسی برای فتح فرستاد می شود که خدا او را دوست دارد و او هم خدا را دوست دارد و کرار غیر فرار است و این تعبیر زیبا و تاریخی در وصف علی(ع) است.

وی تصریح کرد: فتح و کندن درب قلعه خیبر با قوت روحی انجام شده و مولا علی(ع) نیز بر این نکته تاکید دارند و در مرحله بعد مولا با مَرهَب مبارزه می کند که تک یل خیبریان بوده است و این نیز پیروزی تاریخی است.

ترابی با بیان نکته مهم دیگر در خصوص تبعیت پذیری مولا علی(ع) و درس بودن برای همگان گفت: پیامبر به مولا دستور داد تا پیروز نشدی باز نمی گردی و این دستور سریع و روشن بود و زمانی که پیامبر ایشان را مجدد صدا زد مولا علی برنگشت و عقب عقب آمد و زمانی که از وی سوال شد در جواب گفت پیامبر دستور دادند تا پیروز نشدی برنگردد و بنده اطاعت امر ولی نمودم و برنگشتم و عقب عقب آمدم.

وی با تاکید بر تبعیت از ولایت افزود: بسیجی باید چنین روحیه داشته باشد و نسبت به بزرگتر دین و اسلام و انقلاب و رهبرش اینگونه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی یا پهلوانی اظهار کرد: ورزش پناهی برای جوانان و مردم است و به عنوان گروه مرجع در کنار روحانیت و هنرمندان قرار دارد و نگاه مردم به عنوان یک الگو است.

وی عنوان کرد: اگر این گروه هم پناه و هم مرجع خوبی باشند جامعه هم خوب می شود و اگر مشکل داشته باشند این رفتار ورزشکاران در جامعه نیز انعکاس دارد.

ترابی با تاکید بر اینکه بالاترین اخلاق ورزشی فتوت و جوانمردی است اظهار کرد: جوانمردی و تواضع باید در ورزشکاران بسیجی گره خورده و ورزشکار با فتوت و جوانمرد باشد و در ذات او قرار داشته باشد.

وی افزود: بسیج در قشر عظیم و موثر ورزشکاران رسمی که شغل آنها ورزش است باید تقویت شود و برای ساختن و گرفتن این روحیه و پاکیزگی در میدان عمل همگیر شود.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: پاکیزگی و تواضع شرط اول ورزشکاری است و ما می بینیم ورزشکاران ما در میادین دست به دعا برداشته و سجده می کنند و نام امامان را روی پیراهن خود درج می کنند و این چهره دوست داشتنی و ماندگاری را خلق می کند.

وی با اشاره به سخن امام راحل که من اگر ورزشکار نیستم ورزشکاران را دوست دارم بیان کرد: این ورزشکاری که امام می گوید باید دارای ویژگی هایی که عنوان شد و مطابق پسند شهداست باشند.

ترابی با اشاره به نام شهدای ورزشکار شیخ محمد تهرانی و رضایی گفت: ورزش ما باید سبب رشد و تعالی ما به اسلام شود و افتخار ما بسیج ورزش است که باید همه مسئولین شهرستانی از این افتخار حمایت تا سبب درخشش و موفقیت ورزشکاران بسیجی در سطح کشور و بین المللی شویم.


67 درصد دانش آموزان شاهرودی اختلالات قامتی دارند

عضو کارگروه ورزش مجمع بسیج شهرستان شاهرود گفت: 67درصد دانش آموزان شاهرودی اختلالات قامتی داشته اند و 85 درصد دانش آموزان با توجه به تحقیق میدانی صبحانه نمی خورند که سبب بروز مشکلات مختلف جسمی و روانی می شود.

منتظری با بیان اینکه ورزش پدیده ای چند وجهی و دارای ابعاد مختلف است اظهار کرد: ما امروز دیپلماسی سیاسی در ورزش داریم که مثلاً پیروزی تیم کشتی ما در آمریکا سبب غرور ملی می شود و افتخاری برای همگان است که باید بدان اهمیت ویژه داد.

وی با اشاره به تحقیقی بر روی دانش آموزان شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در مدیریت آموزش و پرورش شاهرود 28 هزار دانش آموز تحصیل می کنند که 50درصد آنها در المپیادهای درون مدرسه ای شرکت کرده و 9درصد آنها در المپیاد ورزشی استانی شرکت می کنند.

عضو کارگروه ورزش مجمع بسیج شهرستان شاهرود تصریح کرد: در تحقیقی که انجام شد در بخش راست قامتی دانش آموزان 67درصد دانش آموزان اختلالات قامتی داشته اند و 85 درصد دانش آموزان با توجه به تحقیق میدانی صبحانه نمی خورند که سبب بروز مشکلات مختلف جسمی و روانی می شود.

منتظری با اشاره به ماموریت بسیج و سپاه و تاکید رهبری در خصوص جنگ نرم و توطئه های دشمنان گفت: کارگروه ورزش بسیج شهرستان با حضور اعضا هیئت علمی و پیشکسوتان ورزش تشکیل شده و اقدامتی را نیز انجام داده است.

وی بیان کرد: تدوین طرح ایستگاه های سلامت در پارک های شهرستان مراحل اجرایی خود را طی می کند و جلسات هم اندیشی با نائب رئیسان هیئت های ورزشی شهرستان برگزار شده است.

عضو کارگروه ورزش مجمع بسیج شهرستان شاهرود با اشاره به ایجاد پارک تندرستی اظهار کرد: پارک شهرک توحیدی شاهرود به عنوان پارک هدف انتخاب شده که با حضور مربیان با دانش و با اخلاق ورزش همگانی تلاش می شود تا این پارک مرکزی برای ورزش و تندرستی تخصصی برای خانواده ها با محیط امن و آرام باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها