رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

پویایی نظام اسلامی از ثمرات فرهنگ ایثار و شهادت است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه سیره شهدا مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و باید در جامعه ترویج شود، گفت: پویایی و اقتدار نظام اسلامی از ثمرات فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۲۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در هجدهمین یادواره هشت شهید روستای قلعه آقا عبدالله که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده شهدا در مسجد جامع روستای قلعه آقا عبدالله بخش بسطام شاهرود برگزار شد در سخنانی با تسلیت ایام شهادت امام کاظم(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل با اشاره به مقام و منزلت شهدا در نزد پروردگار اظهار کرد: شهدا «عند ربهم یورزقون» هستند و این بدان معناست که رزق و روزی شهدا را خداوند می دهد و آنها نزد پروردگار خود از این روزی ها برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهدا نظاره گر اعمال ما هستند، افزود: شهدا شاهد هستند بر اعمال و کردار ما و باید مراقب باشیم که از مسیر و راه آنها منحرف نشویم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهدا دو شاخصه ولایت پذیری و بصیرت داشتند و این دو شاخصه مهم سبب شد به این مقام والای شهادت نائل شوند.

وی تصریح کرد: ولایت امام سرچشمه حیات است؛ اگر انسان به امام رسید یک وجه آن حیات و وجه دیگرش نور است، زیرا امام سرچشمه نور و حیات است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: ایمان همان علم امام است و حقیقت ایمان مبدا حیات است و به عبارتی ایمان همان معارف اهل بیت است و علمی که از امام بر قلب انسان جاری می شود، حقیقت ایمان و مبدا حیات است.

میرباقری با تأکید بر تلاش دشمنان بر دین زدایی در جامعه اظهار کرد: دشمنان ما امروز با روش های مختلف و به خصوص تهاجم فرهنگی خود تلاش دارند جامعه ما را از دین و معنویت جدا کنند و بدین جهت است که سرمایه گذاری فراوانی در این بخش انجام داده اند.

وی با اشاره به انبوه شبکه های مختلف و استفاده از ابزار فرهنگی مختلف عنوان کرد: تمام این تلاش ها برای این است که آنها فهمیده اند که اگر می خواهند جامعه اسلامی ما را از درون تهی کنند باید بر فرهنگ جامعه ما تأثیر بگذارند و این راه است که موفق می شوند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تأکید بر حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) گفت: امروز ما اسلام آمریکایی را در جای جای منطقه خودمان شاهد هستیم که دشمنان می خواهند این اسلام را به جهانیان عرضه و از این طریق اسلام ناب را از میان برداشته و اسلام را نابود کنند.

وی با بیان اینکه سیره شهدا مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و باید در جامعه ترویج شود، گفت: پویایی و اقتدار نظام اسلامی از ثمرات فرهنگ ایثار و شهادت است.

میرباقری با توجه دادن به استفاده از ماه رجب اظهار کرد: باید از برکات ماه رجب و در ادامه آن شعبان استفاده کنیم تا بتوانیم ماه رمضان و شهرالله را به خوبی درک کنیم و این نیاز به خودسازی و شناخت درست دارد که از این مجالس انشاءالله به دست می آید.

در این مراسم مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخته و نمایشگاهی از تصاویر و آثار شهدا نیز در جنب یادواره برگزار شد.

این یادواره به همت حوزه مقاومت بسیج کربلای بسطام و پایگاه های مقاومت شهید هاشمی نژاد و یاسین به یاد شهیدان سرافراز روستای قلعه آقا شهیدان علی اصغر اشرفی، محمدعلی اشرفی، حسین اشرفی، مسلم اشرفی، علی اکبر اشرفی، محمدعلی پلنگی، علی اصغر اشرفی و قربانعلی اشرفی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار