حاشیه‌های حضور رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در هشتمین روز از برپایی نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، مصلی امام خمینی(ره) پذیرای قدوم پاک رهبر فرزانه انقلاب بود.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۴۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی به اواسط برگزاری خود رسیده که در طی این چند روز با استقبال و بازدید مقام‌های بلندپایه لشکری و کشوری همراه بوده است.

 امروز که ( چهارشنبه 23 اردیبهشت) هشتمین روز از برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب می‌گذرد، قرار است مصلای امام خمینی (ره) پذیرای قدوم پاک رهبر معظم انقلاب باشد.  
 
حول وحوش ساعت 9 روانه محل نمایشگاه شدم با دیدن ساز و برگ حفاظتی و حضور پررنگ نیروهای انتظامی متوجه شدم که رهبری در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور یافتند. ساعت هنوز به 10 نرسیده بود و اجازه ورود به شبستان اصلی فقط با کارت مخصوص نمایشگاه امکانپذیر بود. کارت خبرنگاری هم که در اینگونه مواقع بی‌اعتبار است، البته راه‌های میانبر را هم امتحان کردم، اما به دلیل حضور گرم نیروهای حراستی بی‌نتیجه ماند.

عقربه‌های ساعت که به 30: 11 رسید، اجازه ورود همگانی به شبستان صادر شد و معلوم شد مکان خاصی برای بازدید رهبری در نظر گرفته شده است. شبستان را تا انتها طی کردم و مسیر ورود بازدید رهبری را یافتم. 
 
 حاشیه های حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه بین المللی
 
با اینکه معمولا در اینگونه مواقع نقش مهمان ناخوانده را ایفا می‌کنیم، ولی سماجت خبرنگاری یادم داده است که بالاخره فرجی می‌شود. چشم به همراهی آشنایانی داشتم که به یاریم بیایند اما کسی را نیافتم و به چندتا از غرفه‌هایی که رهبری از آن بازدید داشته‌اند، سرزدم و از آنان در مورد حضور رهبری پرس و جو کردم. 

با پرس وجو های فراوان دریافتم که رهبر معظم انقلاب از غرفه هایی نظیر سوره مهر، نی، نشر شهید ابراهیم هادی، ثالث، مرکز، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سریر و صدرا بازدید کردند.

ایشان در بازدید از غرفه نشر شهید ابراهیم هادی، از میزان استقبال جوانان از کتب این انتشارات جویا شدند که مسئولین غرفه در پاسخ از استقبال خوب جوانان از کتب مربوط به شهدای مدافع حرم و شهدای جهاد علمی خبر دادند.

 همچنین  رهبری در بازدید از غرفه انتشارات صدرا جلد 13 یادداشت‌ها و جلد سی ام مجموعه آثار شهید مرتضی مطهری و کتاب جهاد اسلامی، آزادی عقیده را تورق کردند، در بازدید از غرفه نشر بین الملل کتاب "زینب، فریاد فریادمند" نوشته یک نویسنده مسیحی به معظم له اهدا شد که ایشان اظهار داشتند: نامگذاری بسیار خوبی برای کتاب انجام شده است و من تشکر می کنم.

حاشیه‌های حضور رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حضرت آیت الله خامنه ای در این غرفه مجموعه آثار صحابه پیامبر و  عالم ربانی را نیز تورق کردند، ایشان در غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز حضور یافتند که "دانش نامه فاطمی" به ایشان معرفی و اهدا شد.

معظم له ضمن تشکر، در خصوص این کتاب اظهار داشتند: در این مجموعه، بر اساس تعالیم حضرت زهرا(س) و نوع زندگی ایشان یک سبک زندگی را تعریف کرده اید خوب است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بازدید از نشر صریر، کتاب های حبیب، تولیدی دیگر(جلد  دوم گردان نهم) و کتاب شناسنامه های مناطق را تورق کرده و از گل علی بابایی، احوال حسین بهزاد را پرسیدند.

ایشان در ادامه دیدار خود به غرفه 20 نمایشگاه کتاب و غرفه شهید زین الدین رفته و از احوال والده شهدای زین الدین پرسیدند و با حضور در انتشارات صادق، کتاب "کبریت احمر" را تورق کرده از مخاطبین این کتاب سوال کردند و مسئول این غرفه در پاسخ گفت: طلاب، بیشترین مخاطب این کتاب هستند.

رهبر معظم انقلاب در غرفه شهرستان ادب، کتاب های سال گرگ، شناختنامه قزوه و از آخر مجلس مجموعه رباعیات میلاد عرفان پور را تورق کردند و با خواندن این کتاب، گفتند: می دانم این کتاب میلاد است" و سپس رباعی "از آخر مجلس شهدا را چیدند" را زمزمه کردند.

ایشان با حضور در غرفه انتشارات فرهنگ معاصر، کتاب های "چین" اثر هنری کسینجر، فرهنگ معاصر "عربی به فارسی"، "آسمان جان" و مجموعه کتاب های نصر الله پورجوادی را تورق کردند که این کتاب ها توسط مسئولین انتشارات به ایشان اهدا شد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در بازدید از غرفه سخن، احوال خاندان علمی را جویا شده و این خانواده را از خاندان قدیمی نشر ایران دانستند.

 عقربه‌های ساعت، 30: 12 را نشان می‌داد که بازدید رهبری در این ساعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به اتمام رسیده بود و من متاسفانه به دلیل ناخوانده بودن از فیض حضور محروم ماندم.

  گزارش از: سمانه حسن خانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار