خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان این‌که پذیرش محدودیت ها نباید مانع توسعه فناوری هسته ای و تحقیق باشد، گفت: بیگانگان حق نزدیک شدن به مراکز دفاعی و نظامی کشور را ندارند و نظارت های غیر متعارف به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۱۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزارشد، با بیان این که همواره تلاش شیطان بر این است که انسان را از مسیر الهی دور کند، گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند که انسان با دو عامل اساسی تقوا و مخالف با هوای نفس می تواند بر شیطان غلبه کند.


وی با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی افزود: یکی از مسائل مهم در روابط اجتماعی پیوند اخوت و برادری در جامعه دینی است؛ در این مسأله مهم باید مسائلی همانند جایگاه اخوت و برادری اسلامی، مؤلفه های اخوت و برادری اسلامی، عوامل تحکیم اخوت، حقوق اخوت و برادری اسلامی و آسیب های آن مورد بررسی قرار گیرد.


امام جمعه قم با بیان این که اصل برادری و اخوت اسلامی تجلی جامعه نمونه و آرمانی است، اظهار داشت: بر پایه اخوت اسلامی همزیستی مسالمت آمیز در در جامعه دینی پدید می آید، اخوت و برادری دینی یک فراخوان عمومی نسبت به تمام مسلمانان برای قرار گرفتن در سایه رحمت الهی است.


وی ادامه داد: در روایات آمده است که برادری دینی از برادری نسبی پایدار تر است، اگر روح تعامل، تفاهم و برادری در جامعه وجود داشته باشد؛ کینه توزی، منازعات و بدخواهی از بین می رود، از همین رو فراگیری اخوت اسلامی بسیار مهم است.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که شعار ساری جاری رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی در راستای ایجاد برادری بیشتر در جامعه است، ابراز داشت: در روایات آمده است که اخوت اسلامی سبب به کمال رسیدن ایمان انسان می شود، رسول اکرم(ص) فرمودند که بنده به حقیقت ایمان نمی رسد تا زمانی که به برادر دینی خود محبت نکند.


وی عنوان کرد: کلام نورانی رهبر معظم انقلاب و انتخاب شعار امسال باید قدر دانسته شود، در سال جاری که انتخاباتی در پیش رو است باید با سرلوحه قرار دادن توصیه رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی از منازعات و بازی کردن با آبروی یکدیگر خودداری شود.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در خطبه دوم با اشاره به روایتی از ائمه طاهرین(ع) در زمینه رعایت تقوا خاطرنشان کرد: هر کس خود را از تقوا جدا کند با سه مشکل افتادن در دام شهوات، گیر افتادن در باتلاق گناه و مورد مؤاخذه قرار گرفتن رو به رو می شود.


وی با اشاره به فرا رسیدن ایام بعثت پیامبر اسلام، مبعث را یکی از عرصه های معرفتی دانست و اضافه کرد: بعثت تبیین درست ترین مسیرهای به سوی کمال است؛ بعثت احسان الهی در حق بندگان است، پیامبر گرامی اسلام همواره نگران شرایط زندگانی انسان ها و به سعادت رسیدن آن هاهستند.


امام جمعه قم با اشاره به 26 اردیبشهت ماه سالروز تأسیس رژیم غیرقانونی و اشغالگر صهیونیستی گفت: در سال 1327 این رژیم جنایتکار تأسیس شد که از آن روز 67 سال می گذرد، از این روز به عنوان یوم النکبة یا روز بد بختی امت اسلامی و فلسطینیان یاد می شود.


وی افزود: جای تأسف دارد که کشورهای اسلامی در خواب عمیق فرو رفته اند، آمریکا ارتباط با رژیم صهیونیستی را برای حکام بسیاری از کشورها دیکته کرده است، آمریکا کشورها را وادار به حمایت از این مولود خبیث می کند؛ در گزارش ها مشاهده می شود که رژیم صهیونیستی در جنایات یمن نیز مشارکت دارد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب پدیده ای فرهنگی و بسیار مهم است، کتاب و کتابخوانی باید در فرهنگ جامعه قرار گیرد اما متأسفانه فضای کتاب و کتابخوانی در جامعه کم فروغ است.


وی عنوان کرد: رسانه ها باید در فرهنگ سازی کتابخوانی سرمایه گذاری کنند، مسؤولان نیز باید اقتصاد نشر را دریابند تا ناشران باانگیزه های قوی تر به نشر کتاب های مورد نیاز بپردازند؛ ناشران نیز در مرحله نخست باید نیاز سنجی کنند، در حال حاضر در غرب کتب فلسفی با زبان کودکانه به دانش آموزان آموزش داده می شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی کشور باید بر محتوای کتاب ها نظارت کنند، نباید فقط دغدغه بیماری جسمی مردم را داشت بلکه بیماری روحی بسیار مهمتر از بیماری های جسمی است؛ بیماری های جسمی را می توان کنترل کرد اما اگر دشمن از نظر روحی بخواهد جوانان را بیمار روحی کند کار بسیار سخت می شود.


وی با اشاره به تحولات یمن اضافه کرد: دولت سعودی این روزهای را آتش بس اعلام کرده است، اما با وجود این مسأله بمباران ها و کودک کشی های خود را ادامه می دهند؛ ما امیدواریم آتش بس در یمن دائمی شود، سعودی ها به دلیل دلسوزی برای مردم یمن آتش بس اعلام نکردند بلکه برای فضاتی است که به بار آورده اند؛ افکار عمومی ملت های آزاده از جنایت های آل عود ابراز نفرت دارد، از همین رو این رژیم جنایتکار کار چند روزی را آتش بس اعلام کرده است.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تقدیر از کمک رسانی های شجاعانه جمهوری اسلامی اران از طریق هوا و دریا به مردم مظلوم یمن گفت: خوشبختانه شاهد بودیم نیروهای ایثارگر ما به ویژه خلبان هواپیمای کمک های بشر دوستانه که چگونه قصد کمک رسانی به مردم یمن را داشتند.


وی افزود: کشتی 2500 تنی جمهوری اسلامی ایران حامل کمک های بشر دوستانه در حال حرکت به سوی یمن برای کمک رسانی است، این روزها شاهد بودیم که رسانه های سعودی جو ساز کردند که ما اجازه نمی دهیم و بازرسی می کنیم، در جواب باید گفت جمهوری اسلامی مدافع ارزش ها و مظلومان است و به هیچکس اجازه بازرسی کشتی نجات را نخواهد داد.


امام جمعه قم با اشاره به سفر رییس جمهور عراق به ایران اظهار داشت: کشور عراق به عنوان کشور دوست و همسایه برای ایران از اهمیت ویژه برخوردار است، امنیت عراق امنیت ایران است؛ امیدواریم که این سفر دستاوردهای خوبی برای هر دو کشور داشته باشد، سخنان رهبر معظم انقلاب در تأیید و تقویت دولت عراق قابل توجه است.


وی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ادامه داد: یاوه گویی ها و سخنان سخیف مقاومات آمریکایی در بدو شروع مذاکرات آغاز می شود، متأسفانه شاهد هستیم که آمانو نیز همزبان با آمریکایی ها شده است، برادران در تیم هسته ای باید توجه داشته باشند که خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران همانگونه که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند باید رعایت شود.


آیت الله حسینی بوشهری به بیان توصیه هایی به مسؤولان هسته ای پرداخت و ابراز داشت: حفظ صنعت و غنی سازی هسته ای و این که تعطیلی فعالیت های هسته ای امکان پذیر نیست، نکته دوم این است که به وعده های آمریکا نباید اعتماد کرد مگر در جایی که تضمین قطعی از آنان گرفته شود.


وی عنوان کرد: نکته سوم این است که متن توافقنامه باید به گونه ای تنظیم شود که در آن روزی که توافق صورت می گیرد همه تحریم های لغو شود، همچنین بیگانگان حق نزدیک شدن به مراکز دفاعی و نظامی کشور را ندارند؛ نظارت های غیر متعارف به هیچ عنوان پذیرفته نیست، همچنین پذیرش محدودیت ها نباید مانع توسعه فناوری هسته ای و تحقیق باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها