خبرهای داغ:
با حضور نماینده ولی فقیه در استان قم؛

دومین شب مراسم یادواره مشق عشق در قم برگزار شد

دومین شب مراسم یادواره مشق عشق به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام(ص) و به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای آذر در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۲۳۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، رئیس موسسه روایت سیره شهدا در این مراسم جشن که در بوستان شهدای ناصر دیوان خیابان آذر برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز مبعث یک سبد میوه آسمانی به نام قرآن آوردند، که این میوه ها درهم است ولی عده ای میوه ها و کار های آسان را جدا کردند و عده ای ازمردم میوه های سخت را جدا کردند.

وی ابراز کرد: شهدا میوه های سخت این سبد را که جهاد فی سبیل الله و شهادت است انتخاب کردند، از میوه های سخت می توان به کسب روزی حلال حجاب و عفت، غیرت و... نام برد که در شرایط امروز سخت است ولی ناممکن نیست.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه وقتی از همه میوه ها جدا کنیم، خدا هم ما را از بقیه جدا می کنند و خدا شهدا را از مردم جدا کرد، افزود: شهدا چهار ویژگی داشتند که خدا آن ها را برگزیده کرد، اول پرسش، یعنی در هر کاری از قرآن سوال کنیم تا به مشکلی بر نخوریم، 97درصد بچه های جبهه بچه مسجدی بودند و امروز می بینیم بیشتر زندانیان با مسجد هیچ رابطه ای ندارند.

وی دومین ویژگی شهدا را اهل پذیرش بودن و پذیرفتن فرامین قرآن دانست و بیان نمود: عمل به دستورات اسلام سومین ویژگی بارز شهدا بود.

ماندگاری با بیان اینکه سبقت در انجام کارهای نیک و خیر چهارمین ویژگی شهداست، خاطرنشان کرد: شهدا با رعایت این چهار ویژگی از طرف خدا برگزیده شدند و ما باید این ویژگی ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

در ادامه این مراسم، سید علی حسینی نژاد مداح اهل بیت(ع) چند بیتی را در مدح اهل بیت(ع) و پیامبرگرامی اسلام(ص) خواند و گروه سرود میثاق حوزه بسیج شهید ورزنده به اجرای برنامه پرداخت.

مسعود سروی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید ورزنده ناحیه امام حسین(ع) سپاه استان قم نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر تولید ملی گفت: امروز ما در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید با اتکا به ظرفیت های درونی و مردمی و با خرید کالا های تولید شده در کشور در مقابل دشمن ایستادگی کنیم تا هم برای جوانان شغل ایجاد شود و هم مشکلات اقتصادی حل شود تا ایران اسلامی به سرفرازی و پیروزی رسد.

اجرای برنامه توسط سعید سلیمانیان راجع به شهدای گمنام از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

تجلیل از خانواده شهیدان کلهری، شعبان زاده، حسینی شیخ زاده، مظفری پور، برازجانی و یزدان پناه و اهدای 14 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و اعطای 14 وام 3میلون تومانی از طرف موسسه مال و اعتباری کوثر، به قید قرعه به افرادی که نام های محمد، مصطفی و احمد را داشتند از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

شایان ذکر است برپایی نمایشگاه کاریکاتور دست استکبار در یمن، برگزاری نمایشگاه ماهواره و آسیب های آن و غرفه تحویل دستگاه دیجیتال در عوض ماهواره از دیگر برنامه های بود که در جشن مبعث یادواره مشق عشق برگزار شد.

گفتنی است دراین مراسم که با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه های مقاومت بسیج شهید ورزنده و شهید قربانی استان قم، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، آیت الله سيد محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، رضا فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، خسرو شاهی رییس کلانتری حرم حضرت معصومه(س)، اقبالیان شهردار منطقه هفت، اقدسی رئیس موسسه اعتباری کوثر استان قم و دیگر مسئولین استانی حضور داشتند.



ارسال نظرات