خبرهای داغ:
استاندار قم در پیامی به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: ایجاد بستر و فضای تعامل، تفاهم و همراهی بین مردم و خدمتگزاران ویژگی بارز روابط عمومی کارآمد است.
کد خبر: ۸۵۱۹۲۷۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل پیام حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش به شرح زیر است:

نامگذاری بیست و هفتم اردیبهشت به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزنده ای برای تبیین اهمیت و نقش بی بدیل و اثرگذار روابط عمومی در تغییر و تحول سازمانی و تسهیل فرایند پیچیده ارتباطات و ارج نهادن به زحمات و دستاوردهای تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است.

روزی برای یادآوری کوشش ها و تلاش های صادقانه تمام کسانی است که در جایگاه روابط عمومی، از هیچ تلاش و کوششی در جهت ایفای رسالت خطیر پاسداری از حقوق مردم و مصالح سازمانی و دمیدن روحیه امید و نشاط و خودباوری در جامعه دریغ نمی ورزند.

بدون شک در دنیای امروزی که ارتباط به عنوان کلید واژه و زیر بنای حیات بشری شناخته می شود، روابط عمومی ترکیبی از فن و هنر در برقراری ارتباط موثر و دو سویه و اقناع صحیح و به دور از احساسات مخاطب است؛ در چنین شرایطی روابط عمومی ها به عنوان یکی از عناصر موثر و کلیدی در انعکاس عملکرد و اوضاع درونی سازمان ها به مردم از یک سو و انعکاس و پیگیری مطالبات و خواسته ها و شرایط بیرونی به داخل سازمان از سوی دیگر، کارکرد یک پل ارتباطی را دارند.

از این منظر، روابط عمومی آیینه ای است که باید تمام زوایای کار سازمانی را با بهره مندی از ابزارهای بروز و تخصصی و به صورت کاملا شفاف به مخاطبین منعکس کرده و از آن طرف با انتقال صحیح، کارشناسی و به موقع نقدها، نظرات و ایده ها و مطالبات به دستگاه متبوع، زمینه و بستر لازم برای جلب مشارکت عمومی و تحقق اهداف و برنامه های دستگاه را فراهم کند.

هر چند روابط عمومی در کشور ما علی رغم برخورداری از قدمت چندین ساله، هنوز به جایگاه بایسته و شایسته خود نرسیده است، اما امروز اهمیت این نهاد به عنوان یکی از ارکان اساسی مدیریت و یک جریان همیشه پویا و تاثیرگذار بر روند تحولات اجتماعی بر هیچکس پوشیده نبوده و بدون شک توجه به مشکلات فراروی این نهاد و ایجاد زمینه های رشد و بالندگی هر چه بیشتر آن آثار و برکات ارزشمندی را برای کشور در عرصه های مختلف به همراه خواهد داشت و در این راه پر فراز و نشیب هر چند بخش زیادی از مطالبات و انتظارات باید به مدد مسوولان دستگاه ها و نهادهای ذیربط مرتفع شود.

اما تلاشگران عرصه هنر هشتم نیز خود باید به عنوان یک عامل مهم و کلیدی در موفقیت های سازمانی این مجموعه، آستین همت را بالا زده و با تلاش و همدلی هر چه بیشتر و ایفای موفق نقش ها، وظایف و ماموریت های محوله، گام عملی بلندی را بسوی تعالی و تکامل نظام روابط عمومی و ارتباطات در کشور بردارند.
بدون شک در شرایط کنونی کشور و در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی، تلاش مجدانه و هماهنگ برای تحقق شعار سال و ایجاد بستر و فضای تعامل، تفاهم و همراهی بین مردم و خدمتگزاران آن ها به منظور تقویت اعتماد عمومی و نشاط و شادابی در کشور رسالت بزرگی است که بر دوش دلسوزان عرصه روابط عمومی بوده و در سایه همدلی و همگرایی توأم با درک درست از وظایف و انتظارات سازمان و مخاطبین و نیز برخورد صادقانه با مردم و پاسخگو بودن در قبال افکار عمومی به عنوان ویژگی بارز یک روابط عمومی کارآمد محقق خواهد شد.

فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن روز ملی روابط عمومی و ارتباطات را به همه تلاشگران و فعالان سخت کوش این حوزه، به ویژه مدیران و کارکنان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قم تبریک و تهنیت عرض کرده، توفیقات روزافزون همگی این عزیزان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید، از درگاه حضرت حق مسالت دارم.



ارسال نظرات