خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید براینکه غیرت دینی، ملی و محلی مردان ما کاهش یافته است گفت: در موضوع طلاق قبح زایی، غیرت زایی و تحمل پذیری در جامعه کاهش یافته که عزم، اراده و اقدام مسئولین را می طلبد.
کد خبر: ۸۵۱۹۳۲۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار یعقوبعلی نظری صبح امروز در مجمع عالی بسیج استان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) به برنامه های سازمان بسیج در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در سال 93 آنچه در بخش مقاومت مردمی یا آمادگی دفاعی داریم امروز ما 38 گردان بیت المقدس را در سراسر استان داریم که بسیجیان در بخش های مختلف در حال فراخون و سازماندهی هستند.

وی افزود: 12 گردان امام حسین تحت فرماندهی تیپ انصارالرضا به ازای هر شهرستان یکی و در مرکز استان دو گردان و یک گردان تکاور داریم که مرتب در حال تمرین هستند و فراخوان دسته ای طی ماه و هفته و سال دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: گردان های امام علی، 72 گردان عاشورا، کوثر و الزهرا داریم که تقریبا همه بسیجیان در یکی از ارگان ها با هدف امدادی، عملیاتی و امنیتی عضویت دارند.

وی عنوان کرد: در بخش نظامی و آمادگی دفاعی ساختار ها چینش شده اند اما در سال 94 رویکرد ما کیفی سازی گردان ها است.

در زمینه روشنگری پدیده شوم ماهواره تاکنون موفق و منسجم بوده ایم

نظری بیان کرد: در بخش فرهنگی مبارزه با تهدیدات ماهواره از خرداد سال گذشته شروع شد و ادامه پیدا کرد که خیلی کار هماهنگ، منسجم و خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با ماهواره، نگاه ما نگاه روشنگری و آگاه سازی بود افزود: جمع آوری بشقاب یا دیش تنها کافی نیست اما باید روشنگری و آگاهی بخشی مردم به این رسانه فساد انگیز صورت گیرد تا قبح زایی و آگاهی بخشی نسبت به برنامه های آن گسترش یابد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) اضافه کرد: امسال که به طور غیر محسوس از مرکز بررسی شده در عدم گرایش به ماهواره یک رشد خوبی داشته ایم.

وی با تاکید براینکه باید روند آگاهی بخشی و آسیب شناسی در مناطقی که بیشتر از ماهواره استفاده می کنند ادامه پیدا کند عنوان کرد: پایه کار ما در بسیج خواهران گذاشتیم زیرا باید خانواده را از دست این ابزار شیطانی نجات دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون بالای 80 درصد افرادی که مشغول کار نصب ماهواره هستند و دارندگان شناسایی شده اند و ما در مرحله ارتباط گیری دعوت به مساجد خواهیم کرد و ارسال سی دی و بروشور ها داریم و با 35 جلسه قرانی در این زمینه کمک گرفتیم.

نظری با بیان اینکه رها نکردن و تنها نگذاشتن مردم در این بحران تهاجم فرهنگی وظیفه دستگاه های رسمی و حکومتی است، تاکید کرد: ما برای مقابله با این جنگ نرم نباید مردم را رها کنیم بلکه باید جوانان کمک شوند وظیفه ما زمینه سازی برای گسترش معروفات و زمینه سازی برای کاهش منکرات است.

به دنبال احیای تذکر لسانی در مساجد و محلات هستیم

وی با اشاره به رویکرد سازمان بسیج در سال 94 افزود: در زمینه حجاب و عفاف پایه اصلی بسیج خواهران و شیوه چهره به چهره است که باید بسیجیان عضو زنان ارتباط گیری کنند و بد حجابان به حجاب بهتر و چادر نداشته ها تبدیل به چادر شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: به دنبال احیای تذکر لسانی در مساجد و محلات هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش ایجابی 235 یادواره شهدا در حوزه ها، پایگاه و شهرستان ها در سال گذشته انجام دادیم، گفت: توسل به فرهنگ شهدا یکی از معروفات به روز است که جامعه به آن نیاز دارد و در سال 94 به 300 یادواره شهدا می رسد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 4 هزار نفر به مراسم ارتحال امام اعزام شدند امسال نیز در دستور کار است و ما جنبه اجرایی را در دست داریم و حمایت ها و پشتیبانی از استانداری است.

نظری با بیان اینکه راهیان نور یکی از کارهای فرهنگی است که مرتب انجام می شود افزود: انتظار داریم که استاندار و دستگاه های فرهنگی در این بخش دست ما را بگیرند زیرا با وجود اعزام سالانه 16 هزار دانش آموز به منطقه اهواز، در بهتر اجرا کردن برنامه های فرهنگی نیاز به بودجه داریم.

رشد طلاق در شان جامعه اسلامی به صورت عام و جامعه استانی ما به طور خاص نیست

وی با بیان اینکه علاوه بر مباحث ذکر شده، دو موضوع خاص در سال 94 دنبال می کنیم گفت: علت رشد طلاق در شان جامعه اسلامی به صورت عام و جامعه استانی ما به طور خاص نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: آمارها مشخص است قبح طلاق در جامعه ما می ریزد بحث حیا و عفت کاهش یافته اما باید قباحت طلاق حتما مثل گذشته ضریب بالایی داشته باشد .

وی با تاکید براینکه غیرت دینی، ملی و محلی مردان ما کاهش یافته است گفت: اختلاف اندکی بین زنان و مردان نهایتا ختم به طلاق می شود موضوع قبح زایی، غیرت زایی و تحمل پذیری پایین آمده است که باید اینها را افزایش دهیم.

وی با تاکید براینکه عزم، اراده و اقدام مسئولین نهادهای فرهنگی در این راستا بسیار مهم است اظهار کرد: متاسفانه امروز اکثر طلاق ها توافقی است و جوانان ما تحت تاثیر تهاجم فرهنگی غرب قرار گرفته اند.

نظری رسیدگی به وضعیت نامناسب خوابگاه های دانشجویی را هدف دوم سازمان بسیج در سال جاری عنوان و اذعان کرد: دانشجویانی که از شهرستان ها می آیند، اتفاقاتی می افتد سه خوابگاه به صورت مردمی 800 دانشجوی دختر هستند در دستور کار گروه مردمی با نگاه ارتباط فرد به فرد و نجات دادن این کارها انجام می شود.

وی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی سال گذشته 498 کارگاه کوچک اقتصاد مقاوماتی ایجاد کردیم. با هزینه کم و امکانات اولیه این کارگاه انجام می شود با نگاه به نقاط محروم سال 94 ایجاد 700 کارگاه دیگر در دستور کار است.

40درصد از جمعیت واجدالشرایط استان ما عضو بسیج هستند

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مستمر و پایه ای بصیرت و تربیت است افزود: برای خود سازی درونی تاکنون 7 هزار حلقه در کیفیت های متفاوت ایجاد شده است که خود جمع شدن و با هم بودن یک کیفیت است که در سال 94 قریب 442 مربی و 28 نفر از علما سرمربی این شبکه را بر عهده دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: امروز با تشکل سازی در بسیج 21 شورای قشر ما شکل گرفته است که شوراهای اقشار اکنون با کیفیت و اثر بخشی پیش می روند که با همت کارگروه های متصل به این شوراها می توان مدیریت کلان در موضوعات مختلف انجام داد.

وی افزود: در سال گذشته با امکانات درونی ظرفیت 60 درصد سازمانی را افزایش دادیم و رویکرد ما در سال 94 جذب و گسترش در بسیج جامعه زنان است.

نظری ادامه داد: حدود 40 درصد از جمعیت واجد شرایط استان ما بسیج تشکیلاتی را قبول کردند عادی فعال و کادر عضو هستند که این بسیار طرفیت خوبی است و مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند و باید در عمل به مردم اعتقاد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها