رزمایش پدافند غیرعامل در اصلاندوز برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل مدارس اصلاندوز بصورت نمادین در هنرستان ولایت این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۳۴۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، به همت بسیج دانش‌آموزی شهر اصلاندوز و با همکاری مرکز بهداشت و درمان اصلاندوز و شهرداری اصلاندوز با حضور فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری،رییس آموزش و پرورش اصلاندوز،مسئول خدمات شهری شهرداری اصلاندوز،رییس شورای شهر اصلاندوز،سرمربی آمادگی دفاعی مدارس اصلاندوز،جمعی از پایوران سپاه ،جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش ،فرهنگیان و دانش آموزان، رزمایش پدافند غیر عامل در هنرستان ولایت این شهر برگزار شد.

"عسگر فرجی" رییس آموزش و پرورش اصلاندوز درسخنانی با تأکید بر این‌که ارتقاء سطح اطلاعات دانش‌آموزان در موضوع پدافند غیرعامل دارای اهمیت خاصی است،هدف از برگزاری این مانور را ایجاد انگیزه در دانش آموزان و آشنایی با اصول پدافند جهت رویارویی با حوادث عنوان کرد.

وی افزود:دانش آموزان در این مانورها به صورت عملی با راه های چگونگی مقابله با دشمنان آشنا شده و می توانند توانایی های خود را در این راستا به منصه ظهور گذاشته و میزان آسیب پذیری را کاهش دهند.

این مانور، با پخش آژیر حمله دشمن (همانند دوران دفاع مقدس) آغاز شد و با ایجاد آتش، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

در پایان این رزمایش دانش‌آموزان با بیانیه ای عهد بستند که به اصول پدافند توجه داشته باشند و ضمن تلاش در زمینه فرهنگ‌سازی در مواقع لازم از این اصول استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار