در گفت‌وگو با یک عضو شورای بهداری رزم سپاه مطرح شد؛
یک عضو شورای بهداری رزم سپاه گفت: اولین خط در بحران‌ها خط بسیج جامعه پزشکی است به این معنا که وقتی یگان‌های مردم وارد عرصه بسیج می‌شوند باید در قالب تیم‌های اضطراری ساماندهی شوند، که این تیم‌ها را بسیج جامعه پزشکی تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۱۹۳۶۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمداسماعیل محمدی‌رستمی درباره نقش سازمان بسیج در توسعه بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی نیرویی بالقوه است که می‌توان در تمام عرصه‌‍‌ها از این نیرو استفاده کرد.

این عضو شورای بهداری رزم سپاه با اشاره به نقش پررنگ بسیج در بحث جنگ و بحران‌ها تصریح کرد: اولین خط در بحران‌ها خط بسیج جامعه پزشکی است به این معنا که وقتی یگان‌های مردم وارد عرصه بسیج می‌شوند باید در قالب تیم‌های اضطراری ساماندهی شوند، که این تیم‌ها را بسیج جامعه پزشکی تشکیل می‌دهد.

محمدی‌رستمی درباره نقشی که بسیج جامعه پزشکی در بهداری رزم سپاه می‌تواند داشته باشد، ابراز کرد: باید تیم‌هایی اضطراری متشکل از پزشک و پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی در سطح کشور ایجاد شود و برای این تیم‌ها ساختار و سازمان تعریف شده‌ای تبیین شود تا در مواقع بحران این تیم‌ها فراخوانی شوند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد بسیج جامعه پزشکی در توسعه مدیریت بحران تهران تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی می‌تواند در رزمایش‌های مختلفی که با همکاری دانشگاه بقیه‌الله (عج)، ستادکل، شهرداری و هلال‌احمر برگزار می‌شود از این تیم‌های اضطراری استفاده کند تا نقاط ضعف و قدرت این تیم‌ها در زمینه‌های مختلف آشکار شود.

محمدی‌رستمی درباره نقش‌هایی که سازمان بسیج در توسعه فعالیت‌های شورای بهداری رزم‌سپاه ایفا کرده توضیح داد: جلساتی در راستای کمک سازمان بسیج به توسعه فعالیت‌های شورای بهداری برگزار شده و در این جلسات قرار بر جمع‌بندی ساختار و سازمان مدیریتی تیم‌های اضطراری و بیمارستان‌های صحرایی شده است.

وی در ادامه افزود: باید ساختار درونی این تیم‌ها مشخص شده باشد و در طول سال چندین بار این تیم‌ها فراخوان شوند و در کار سنجیده شوند تا آمادگی لازم را کسب کنند تا در مواقع بحران عملکردی صحیح و سنجیده داشته باشند.

این عضو شورای بهداری رزم سپاه خاطر نشان کرد: برای دستیابی به این اهداف باید بخش‌هایی مانند مجموعه سپاه، نیروی‌دریایی، نیروی‌زمینی، قرارگاه ثارالله (ع) و دانشگاه بقیه‌الله (عج) با بسیج جامعه پزشکی تعامل و ارتباط برقرار کنند تا از ظرفیت‌های آن‌ها برای بسیج جامعه پزشکی استفاده شود.
ارسال نظرات