حجت الاسلام ماندگاری در مراسم افتتاحیه معراج شهدا گفت: شهدایی که غریبانه پس از دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) به شهادت می‌رسند باید در این مکان به خانواده‌ها تحویل داده شوند.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۳۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ارتباط با بازگشایی معراج شهدا در مشهد مقدس گفت: معراج شهدا مکانی بود که در دوران دفاع مقدس، شهدا شناسایی و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفتند که پس از پایان جنگ این مکان تغییر کاربری یافته بود.

وی افزود: این مکان پس از پی‌گیری‌های مجدد شهرداری مشهد مقدس باری دیگر در اختیار خانواده‌های شهدا قرار گرفت و پس از این چنین مکان ارزشمندی برای ویژه‌برنامه‌های متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عابدی‌مقدم تصریح کرد: در نخستین روز از فعالیت معراج شهدا که افتتاحیه آن صبح روز گذشته با حضور استاندار و تنی چند از مقامات استانی برگزار شد، علاوه بر مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و سومین روز درگذشت آیت الله محمد مهدی موحدی کرمانی نیز در این مکان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه معراج شهدا حجت الاسلام ماندگاری نیز عنوان کرد: بازگشایی معراج شهدا بعد از سال‌ها را باید به فال نیک گرفت زیرا این مکان باید حسینیه شهدا باشد.

وی با تأکید بر این که معراج شهدا جایی برای تجدید پیمان با این مردان بزرگ است، تصریح کرد: شهدایی که غریبانه پس از دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) به شهادت می‌رسند باید در این مکان به خانواده‌ها تحویل داده شوند و معراج شهدا باید مانند سابق مکانی برای شهدا و خانواده‌های آنان باشد چرا که این خط و مسیر هرگز تمام نمی‌شود.

ارسال نظرات