متسابق افغانستانی شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: از ارج نهادن به متسابقین در مسابقات بین المللی قرآن کریم شگفت زده شدم.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۳۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد کبیر حیدری که به نمایندگی از کشور افغانستان برای نخستین بار در رشته قرائت در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن شرکت کرده است در جمع خبرنگاران از حضور در این جمع قرآنی ابراز خرسندی کرد.

وی که اکنون 26 سال دارد در مورد نحوه آشنایی خود با قرآن اظهار داشت: از کودکی با تشویق والدین و علاقه به قرآن، راهی مساجد شدم و نزد اساتید قرآنی افغانی به فراگرفتن قرآن مشغول شدم.

متسابق شرکت کننده از افغانستان در رشته قرائت قرآن مجید، درخصوص فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: افغانستان مجامع قرآنی زیادی وجود دارد و در بین اعضای این مجامع همه ساله، مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و نفرات بر‌تر انتخاب می‌شوند که امسال بنده به عنوان نفر اول انتخاب و راهی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در تهران شدم.

سیدمحمد کبیر حیدری در مورد نحوه یادگیری قرائت قرآن و انتخاب سبک قرائت متذکر شد: من بیشتر به قرائت‌های اساتید مصری گوش می‌دادم ولی قرائت استاد شحات محمد انور تاثیر خاصی بر روی من گذاشت و با راهنمایی استاد قرآنی شیخ حیدری توانستم به عنوان یک قاری در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، شرکت کنم.

این قاری افغانی یادآور شد: برای نخستین بار در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کرده‌ام و اهتمام دولت ایران به مسابقات قرآن را از نزدیک دیدم که چگونه این مسابقات در بالا‌ترین سطح برگزار شده است و قدر گذاشتن به قاری قرآن از سوی دولت و ملت و حضور رئیس جمهور در این مراسم خود نوعی قدردانی از قرآن و قاری قرآن است، مرا شگفت زده کرد.

حیدری قاری منتخب کشور افغانستان در خصوص پیشنهادش برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورمان تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم، همانند مسابقات ورزشی در زمینه مسابقات قرآنی، مربی قرآنی متسابق نیز در مراسم حضور داشته باشد، تا علاوه بر دلگرمی متسابق، به نوعی از وی قدردانی شده باشد.

متسابق شرکت کننده در رشته قرائت در کشور افغانستان در پایان گفت: در سال 1988 به عنوان یکی از فعالان قرآنی از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) در کابل انتخاب و به ایران سفر کرده بودم، اما حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم برای من افتخار بزرگی است.

ارسال نظرات