پلیس آگاهی تهران بزرگ توانست با دستگیری یک باند خانوادگی طایفه فیوج، راز سرقت‌های متعدد از توریست‌ها و بازرگانان خارجی را کشف کرد.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۵۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی وقوع سرقت‌های مشابه از تعدادی از گردشگران و بازرگانان کشورهای خارجی که در آنها افرادی تحت عنوان مأمور و به بهانه بازبینی مدارک شناسایی (گذرنامه و ...) اقدام به سرقت از این افراد کرده بودند، پرونده‌ای در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

یکی از اتباع کشورهای آسیای شرقی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، با اعلام شکایت خود عنوان داشت: روز بیست و هشتم دی ماه سال گذشته در مقابل درب هتل، سرنشینان یک دستگاه خودرو سفید رنگ به بنده مراجعه کرده و ضمن معرفی خود به عنوان پلیس و تحت عنوان بررسی مدارک شناسایی، اقدام به بازرسی بدنی و در پی آن سرقت 4000 دلار پول همراهم کردند.

مالباخته‌ای که تحت عنوان بازرگان و نماینده یک شرکت تجاری فعال در ایران، به تهران سفر کرده در اظهارات مشابه عنوان داشت که افرادی به همین شیوه و در همان تاریخ اقدام به سرقت از وی کرده‌اند؛ یکی دیگر از شکات نیز در شکایت خود توضیح داد که بیست و چهارم دی ماه سال قبل و در بلوار کشاورز، به همین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو خاکستری مورد سرقت قرار گرفته است.

به دنبال آغاز تحقیقات پلیسی و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت‌ها می‌بایست توسط گروهی از سارقان طایفه فیوج انجام شده باشد؛ بلافاصله بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار طایفه فیوج مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از شکات پرونده موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج به نام «اسماعیل . ک»(50 ساله) با بیش از 5 فقره سابقه دستگیری (از سال 1385 تاکنون) به اتهام «سرقت از اتباع خارجی به شیوه مأمور نما» شدند.

با شناسایی «اسماعیل . ک» به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده، شناسایی دیگر اعضای این گروه از سارقان مأمورنما در دستور کار قرار گرفت؛ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و نامحسوس اطلاع پیدا کردند که اسماعیل به همراه داماد خود به نام «علی . الف» (27 ساله)، دو فرزندش به نام‌های «جاوید» (26 ساله)، «وحید» (28 ساله) و یکی دیگر از مجرمین طایفه فیوج به نام «عارف . ح» (44 ساله) اقدام به  سرقت از اتباع خارجی کرده است.

پس از شناسایی دیگر اعضای گروه که همگی از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج محسوب می‌شوند، شناسایی مخفیگاه تمامی آنها در شهرستان کرج انجام و طی چند عملیات همزمان و مشترک، متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان علاوه بر کشف مقادیر متنابهی از انواع ارزهای خارجی دلار، یورو و ...، چندین دستگاه خودرو سواری زانتیا خاکستری، رانا سفید، پژو پارس سفید و پراید مشکی رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها نیز توقیف شد.

این گروه از متهمین پس از انتقال به اداره پنجم آگاهی، در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده اما پس از ارائه دلایل و مدارک ارائه شده به ویژه مواجه حضوری با شکات پرونده لب به اعتراف گشوده و به سرقت‌های تحت پوشش مأمور از اتباع خارجی اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های مشابه از اتباع کشورهای خارجی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق غربی شهر تهران، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، سوابق متعدد متهمان در زمینه سرقت‌های تحت عناوین و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان از سوی بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظرات