همایش «روابط عمومی اثر بخش در دستگاه‌های اجرایی» زنجان برگزار شد

همایش روابط عمومی اثر بخش و نقش آن در تحقق شعار «دولت و ملت همدلی و همزبانی» در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۵۳۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ همایش روابط عمومی اثر بخش در دستگاه‌های اجراییبا حضور مسئولان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی زنجان برای اثر بخش کردن ارتباط بین نیازهای و درخواست‌های ارباب رجوع و روابط عمومی ادارات برگزار شد.

مسیح الله سلطانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم رهبری در هفته دولت مبنی بر اینکه باید عملکرد دولت برای مردم گزارش شود، اظهار داشت: مردم باید از برنامه‌ها و اقدامات دولت آگاهی داشته باشند و دولت با آمارهای دقیقی که در اختیار مردم می‌گذارد در راستای تحقق شعار همدلی و همزبانی قدم برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: یکی از راهِ‌های تقویت آگاهی مردم از عملکرد دولت از گزارشاتی ناشی می‌شود که توسط روابط عمومی دستگاه‌ها تهیه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سالن اجلاس سران در سال 93 که قضاوت کنندگان اصلی را افکار عمومی نامید، گفت: قضاوت افکار عمومی مهم و معیار عملکرد دولت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی در سراسر دنیا مهم است، افزود: اداره کشور نیازمند حمات مردم است.

هادی زمانی، نویسنده و پِژوهشگر حوزه روابط عمومیدر این همایش ابراز کرد: بخش عمده مشکلات جامعه با در دسترس بودن مدیران و مسئولان میسر می‌شود و در ارتباط بودن مدیران با مردم است که بیشتر مشکلات شناخته شده و در راستای حل این مشکلات اقدامات انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: پشت درهای بسته علاوه براینکه مسائل حل نمی‌شوند بلکه هم دلی و هم زبانی بین دولت و مردم نیز مهیا نمی‌شود.

نویسنده و پژوهشگر حوزه روابط عمومی بیان کرد: برای موفقیت همدلی و همزبانی بین دولت و ملت باید به عواملی از جمله عوامل فرهنگی که خود شامل احساسات مشترک عمومی، آداب و رسوم، عرف و سنت و قانون است، اهمیت داد.

وی افزود: باید به عواملی مثل عوامل اجتماعی، سیاسی، بعد روانشناسی، توان ارائه خدمات خوب و رسانه‌ها توجه داشت تا بتوان به تمدن جامعد دست یافت.

زمانی با اشاره به اینکه وظیفه رسانه‌ها از سه قسمت اطلاع رسانی، نشاط آوری و سرگرمی و آموزش است، تصریح کرد، امروزه اطلاع رسانی در مرحله آخر قرار گرفته است و باید مدیریت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار