استاد حوزه علمیه قم:

جهانِ تشنه اخلاق و معنویت/ معرفت دینی راه برون رفت از مشکلات جامعه است

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه به معرفت دینی گفت: معرفت دینی راه برون رفت از مشکلات جامعه ماست و باید بدانیم امروز نیاز به فرهنگ دینی در جامعه داریم.
کد خبر: ۸۵۱۹۵۶۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله مهدی احدی در نخستین یادواره 22 شهید شهرک فرهنگیان شاهرود در مسجد موسی ابن جعفر(ع) در سخنانی با گرامیداشت ایام ماه رجب و بعثت پیامبر اسلام با بیان اینکه اسلام دین رحمت و اخلاق است، اظهار کرد: در قرآن بارها به اخلاق پیامبر اشاره شده است و این اخلاق پیامبر الگویی برای جهانیان است.

وی افزود: اسلام دین اخلاق و معرفت انسانی است و از این روست که دشمنان بسیاری دارد و استکبار نمی تواند با این دین کنار بیاید و همیشه با آن در تضاد و مقابله است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام ناب محمدی(ص) در حال گسترش در جهان است، اظهار کرد: جهان امروز تشنه اخلاق و معنویت است و دین اسلام به این نیاز پاسخگوست و از این روست که در حال تلاش هستند تا چهره اسلام را غیرواقعی جلوه دهند.

وی عنوان کرد: اسلام رحمت و اخلاقیت در جهان مادی امروز نیاز جامعه را برآورده می کند و این جنبش ها و انقلاب ها برای رسیدن به این اهداف در حال شکل گیر ی است.

احدی با بیان اینکه شهدای ما مروج فرهنگ اسلام ناب در دوران دفاع مقدس هستند بیان کرد: فرهنگی که امروز در سراسر جهان در حال گسترش است و در مبارزات و جنبش ها می بینیم فرهنگ اسلام نابی است که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس آن را به ظهور رساندند.

وی با تأکید بر توجه به معرفت دینی گفت: معرفت دینی راه برون رفت از مشکلات جامعه ماست و باید بدانیم امروز نیاز به فرهنگ دینی در جامعه داریم.

احدی با تاکید بر دعا و نیایش در تلطیف روح انسان افزود: دعا سبب تطهیر روح انسان از پلیدی ها و زشتی ها می شود و باید ارتباط خود را با مبدا خلقت حفظ نماییم و دعا و نماز راه این ارتباط و تطهیر روحی و جسمی انسان است.

در این مراسم به مناسبت مبعث پیامبر مولودی خوانی برگزار شد و در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از تصاویر شهدای منطقه فرهنگیان برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار