ناراحتی رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات، اقدام تاکتیکی وهوشمندانه است

رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلیویه وبویراحمد گفت: هر جریان سیاسی که در چارچوب قواعد نظام اقدام کند نه تنها اشکالی ندارد بلکه باعث رشد و نشاط سیاسی در جامعه خواهد شد، اما اگر عده ای برای تغییر برخی افراد وتطهیر فتنه گران تلاش کنند، بدانند که کاسبان تطهیرفتنه و فتنه گران در بین مردم این استان جایگاهی ندارند.
کد خبر: ۸۵۱۹۵۹۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
شهرام مهدوی مطلق، رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلیویه وبویراحمد در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی در رابطه با روند مذاکرات نهایی ایران و 5+1گفت: غرب به همراه کدخدای خود، آمریکای جهان­خوار وادار به تمکین نسبت به نشستن بر روی میزمذاکرات شده است و ابن ناشی از اقتدار درون زای نظام اسلامی است که در سایه حمایت، مدیریت و مجوزهای رهبر انقلاب و زحمات فنی دانشمندان هسته ای و تفکر مقاومتی حاصل شده است.

وی افزود: در این مذاکرات سطح تکالیف و توقعات از طرفهای مذاکره کننده متوازن وهمسنگ نیست، تیم مذاکره کننده هسته ای ما نماینده امت اسلامی در برابر استکبار جهانی است به همین خاطر باید درفتار طرف های مقابل دقت نظر بهتر و جدی تری وجود داشته باشد و این از نکات مثبت این مذاکرات است.

تفسیرها و مطالبات زیاده خواهانه غرب یکی از تأثیرات  چندمرحله ای شدن مذاکرات است.

مهدوی مطلق دررابطه با به نتیجه نشستن مذاکرات در موعد مقرر اظهار داشت: چند مرحله ای شدن مذاکرات بیشتربه نفع طرف مقابل بوده،  بر همین اساس نباید در مذاکرات دقت را فدای سرعت کرد، بهتراست تنظیم توافق با دقت بیشتر و در فرصت بیشتری انجام بگیرد زیرا تعجیل در روند مذاکرات حتماً دقت را تحت الشعاع  قرار می دهد و توافق را تفسیر پذیر خواهد کرد.

رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلیویه وبویراحمد د رپاسخ به سوال نارحت بودن رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات و اینکه تحریم ها ایران را وادار به نشستن بر میز کمذاکره کرده است، ابراز داشت: تحریم ها سال های سال وجود داشته اند از قِبَلِ همین تحریم ها هم  بوده که به بعضی از خود کفایی ها رسیده ایم.

وی در ادامه گفت: هر چند تحریم چیز خوبی نیست اما خود غرب و آمریکا بهتر از هرکسی می دانند ایران آنها را وادار به مذاکره کرده است و باید به غرب گفت؛اگر تحریم ها فلج کننده هستند  پس گزینه نظامی که مداوم از آن حرف میزنید  برای چیست؟

مهدوی مطلق گفت: به یقین می گوییم که اظهار ناراحتی رژیم صهیونیستی و سایر دنباله رو های آمریکا از مذاکرات واقعی نیست بلکه حاصل یک تقسیم کار هوشمندانه و تاکتیکی وچه بسا راهبردی است، این همان بازی پلیس بد و پلیس خوبی است که نباید به آن توجه کرد.

ساخته شدن فضای دو قطبی مخالف و موافق درخصوص مذاکرات در کشور صحیح نیست وتکمیل کننده پازل دشمن است

کارشناس مسایل سیاسی خاورمیانه در پاسخ به سوالی در مورد وجود مخالفان و موافقان مذاکرات و تیم مذاکره کننده در ایران عنوان داشت:   ساخته شدن فضای دو قطبی در کشور آن هم مخالف و موافق اصلاً درست نیست وتکمیل کننده پازل دشمن است که ما را از توطئه های طرف مقابل غافل نگه می دارد بنابراین به طور جد باید از آن اجتناب کرد زیرا استفاده از ادبیات های نادرست برای مذاکره کنندگان هم خلاف مواضع نظام و رهبر انقلاب است.

مهدوی مطلق در ادامه گفت: طرح موضوع  مخالفان  وموافقان  از اساس، صحیح  نمی باشد  اما با رعایت  ملاحظات  و ظرافت ها، اقدام به نقد هوشمندانه توافقات ومذاکرات ضروری و باعث کمک به تیم هسته ای در پیشبرد منطقی مذاکرات و مصون ماندن از خطا و... است لذا ما موافق  و حامی منتقد تیم مذاکره کننده هستیم و با دیده­ی تردید کامل به غرب نگاه می کنیم  و غرب را متعهد به قول و قرار و دلسوز ایران اسلامی نمی دانیم.

وی به چگونگی ایفای نقش مردم دراین مذاکرات اشاره کرد وگفت: مطالبات مردم باید از طریق نمایندگان پیگیری شود و نمایندگان و مجلس شورای اسلامی باید فعالانه تر برخورد کنند و مطالبات مردمی از طریق ورود نمایندگان ومجلس به مذاکرات، نسبت به توافق جامع داشتن، تحقق پیدا کند .

رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلیویه وبویراحمد در پایان نظر خود را در خصوص همایش های به اصطلاح اصلاح طلبان در یاسوج و گچساران اینگونه بیان کرد: هر جریان سیاسی که در چارچوب قواعد  نظام اقدام کند نه تنها اشکالی ندارد بلکه باعث رشد و نشاط سیاسی در جامعه خواهد شد، اما اگر عده ای برای تغییر برخی افراد وتطهیر فتنه گران تلاش کنند، بدانند که کاسبان تطهیرفتنه و فتنه گران در بین مردم این استان جایگاهی ندارند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار