خبرهای داغ:
معاون آب منطقه اي آذربايجان شرقي در جشنواره تخم مرغ هاي نوروزي:
خبرگزاري بسيج: معاون آب منطقه اي آذربايجان شرقي در آئين اختتاميه جشنواره تخم مرغ هاي نوروزي استان، با اشاره به حضور اين شركت در جشنواره پنجم و با نگاه به تاثير هنر در مباحث فرهنگي، گفت: اگر چالش آب در آثار هنرمندان آورده شود، بيشتر ديده شده و موثرتر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۶۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، جليل زاده افزود: امروز بزرگترين چالش دنيا آب بوده و تحولات آينده دنيا بيشتر بر محور آب خواهد بود.

وي با هشدار به اينكه مصرف آب در 40 سال گذشته بيشتر شده، اظهار داشت: مصرف اب در طول اين مدت 40 ساله سه برابر شده درحاليكه منابع آب ثابت مانده است.

جليل زاده با اشاره به نامگذاري دوم فروردين به عنوان روز جهاني آب، شعار امسال را «آب و توسعه پايدار» عنوان و بيان كرد: تنها با توسعه فني و اقتصادي به توسعه پايدار نمي رسيم بلكه بايد به توسعه فرهنگ به خصوص فرهنگ درست مصرف كردن آب نيز بايد توجه كنيم.

وي با تاكيد به اينكه آثار زيادي در اين جشنواره در بحث آب خلق شده بود، گفت: از سه اثر برتر در بخش «كمبود آب» تجليل خواهد شد.

معاون آب منطقه اي استان به اشاره به خشك و نيمه خشك بودن كشورمان، تصريح كرد: ميزان بارندگي در كشور به نسبت جهاني يك سوم است كه بايد در مصرف آب صرفه جويي كنيم.

وي با نگاه به مضمون اين شعر كه «چو دخلت نيست/خرج آهسته تر كن»، خاطرنشان كرد: آب تنها منبعي است كه برخلاف نفت و گاز قابل توليد نيست، بنابراين بايد درست مصرف كنيم و اين تغيير الگوي مصرف را نيز هركس از خودش آغاز كند.

پنجمين جشنواره تخم مرغ هاي نوروزي آذربايجان شرقي عصر امروز با معرفي نفرات برتر در سينما ناجي تبريز(22 بهمن) به كار خود پايان داد.


ارسال نظرات