خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ضروری است یک کارشناس روابط عمومی به جای" توجیه گری" به "پاسخگویی" بپردازند به بیان ساده تر، با چشم و گوش باز در صدد شنیدن و رفع مشکلات مردمی باشد.
کد خبر: ۸۵۱۹۷۴۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

محمد حسن ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار بسیج، با اشاره به روز روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی در سازمان های دولتی حلقه اتصال خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان است به بیان دیگر، یک روابط عمومی چشم، گوش و زبان دستگاه اجرایی است که انتظارات و مطالبات مردم را می شنود و با انتقال آن ها  در صدد رفع مشکلات مردمی است.

 به گفته وی، یک روابط عمومی دارای ویژگی‌هایی همچون استقلال اندیشه، پایبندی به اخلاق، رازداری، امانتداری است در این میان، شایسته است که یک کارشناس روابط عمومی معتقد به اصول و ارزشهای ارتباطی نیز باشد.

این مسئول تصریح کرد: ضروری است یک کارشناس روابط عمومی به جای" توجیه گری" به "پاسخگویی" بپردازد و با چشم و گوش باز در صدد شنیدن و رفع مشکلات مردمی باشد .

ارداقیان  توضیح داد: رسانه ها در امر همکاری با روابط عمومی ها لازم است دغدغه های حقیقی و واقعی مردم را در آن حوزه با پژوهش گری و مطالعه بیاموزند از سوی دیگر، رسانه ها باید با آگاهی توانمندی ها و چالش های پیشرو دستگاه ها شناسایی کنند تا بتوانند به شکل صحیح نیازهای دستگاه ها و مردم را به یکدیگر انتقال دهند.

عدم آگاهی می تواند سبب تشویش اذهان عمومی شود

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، عدم آگاهی یک رسانه می تواند سبب تشویش اذهان عمومی شود در این امر،  رسانه ها با علم و آگاهی می توانند واسطه خوبی میان مردم و دستگاه ها باشند.

این مسئول ادامه داد: هر سازمانی دارای یک سری توانمندی‌ها و برخی نقص‌ها است به این منظور،  رسالت یک کارشناس روابط عمومی این است که بتواند بین این دو عنصر، ارتباط خوبی برقرار کند زیرا عکس این موضوع آسیب پذیر خواهد بود.

رسانه ها بازوی مستحکم دستگاه های اجرایی هستند

ارداقیان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی آماده همکاری با رسانه ها است زیرا آنان بازوی مستحکم کار آمد دستگاه های اجرایی هستند به بیان ساده تر، ما به عمکرد آنان اعتقاد و آنان نیز باید به ما اعتماد داشته باشند.

وی تصریح کرد: هماهنگی، همدلی و همزبانی روابط عمومی دستگاه ها با رسانه ها به نفع مردم است به طوری که نگاه هر دو،حل مشکلات مردمی است در این امر طرح نظام تحول سلامت  یک نوزاد نوپایی است که به نفع مردم در حال اجرایی شدن است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: تحول نظام سلامت نوزاد یک ساله‌ای است که باید با چالش ها ، نیازها و درخواست ها آشنا شد و پس از مشاهده بازخوردها در خصوص آن قضاوت کرد.

وی اعلام کرد: تحول ارتقای هتلگین بیمارستان ها در راستای زیبا سازی، نوسازی  تخت های بیمارستان وامکانات رفاهی دست به ساختار زده است از سوی دیگر، دانشگاه علوم پزشکی استان با همت مسئولین در صدد ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی است و در حال حاضر در جستجوی زمین آن است تا بتواند در مراحل بعدی برای ساخت آن اقدام کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها