رییس موسسه تحقیقات مرکبات :

ارتقای تولید محصولات باغی کشور مستلزم بکارگیری یافته‌‌‌‌های تحقیقاتی

رییس موسسه تحقیقات مرکبات گفت: ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش باغی کشور نیازمند بکارگیری هرچه بیشتر یافته‌های تحقیقاتی و همچنین قراردادن نتایج آنها به صورت کاربردی‌ در اختیار باغداران و بهره برداران است.
کد خبر: ۸۵۱۹۷۵۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

دکتر گل محمدی رییس موسسه تحقیقات مرکبات در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه، حمایت از باغبانی کشور از دغدغه‌های اصلی این موسسه است اظهار داشت: با توجه به اینکه معاونت باغبانی در سال گذشته در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد، امیدواریم با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان و بهره برداران خبره این بخش، به افزایش راندمان و میزان عملکرد چشمگیری دست یابیم.

وی ادامه داد: با تامین تسهیلات موردنیاز برای بهره برداران و باغداران در جهت احیا باغ ها و بکارگیری روش های نوین واستراتژی های پیشرفته به خصوص در زمینه آبیاری مانند استفاده از روش آبیاری قطره ای، حمایت های خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته صورت گرفته است که امیدواریم در سال جاری این روند ادامه یابد.

رییس موسسه تحقیقات مرکبات با اشاره به اینکه، باغبانی کشور دارای مزیت‌های بی شماری  در زمینه ارزش اقتصادی در حوزه کشاورزی و همچنین ارز آوری در بخش صادرات است، اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش باغی کشور نیازمند  بکارگیری هرچه بیشتر یافته‌های تحقیقاتی و همچنین قراردادن نتایج آنها به صورت کاربردی‌ در اختیار باغداران و بهره برداران است.

وی افزود:  تاثیر مطلوب یافته‌های تحقیقاتی را در جهت ارتقای بازده تولید، عملکرد و نیز بهبود خصوصیات کمی و کیفی محصولات باغبانی می توان در کوتاه ترین زمان مشاهده کرد.

گل محمدی با بیان اینکه، سال گذشته در بحث "آموزش و ترویج" در حوزه مرکبات و سایر محصولات زراعی و باغی همکاری خوبی را با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی آغاز کردیم، افزود: در این راستا در بحث انتشار «دست نامه‌ها، کتاب و راهنمایی مرکبات (کاشت، داشت و برداشت)» با حمایت این سازمان و معاونت آموزش و ترویج کشاورزی به چاپ رسید و این مطالب کاربردی در اختیار کشاورزان و بهره برداران  که در خط مقدم تولید هستند قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: باتوجه به چارچوب سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و نیرویی عظیم بسیج در سطح کشور و اینکه عمده کشاورزان ما در روستا ها قرار دارند، این مهم میتواند کمکی به پایگاههای مقاومت بسیج، جهاد کشاورزی و معاونت آموزش و ترویج جهت انتقال بیش از پیش یافته های تحقیقاتی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار