شهرک زائران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) با نام «امام حسن مجتبی(علیه السلام)» با حضور شماری از مقامات ایرانی و عراقی و نماینده بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در عراق افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۰۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرک زائران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) با نام «امام حسن مجتبی(علیه السلام)» با حضور شماری از مقامات ایرانی و عراقی و نماینده بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در عراق افتتاح شد.ایجاد شهرک های زائران در جاده کربلا ـ بغداد و مناطق صفوان، شلمچه، کوت، بدره، نعمانیه، دیوانیه، ناصریه، سماوه، حله و شوملی در دستور کار تولیت عتبات قرار دارد.

این مراسم با حضور شیخ مهدی کربلایی، تولیت آستان شریف حسینی، سید علاء موسوی، رییس دیوان وقف شیعی، طاهری، سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نیز جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس عراق، مقامات محلی و رؤسای قبایل برگزار شد.

در این مراسم شیخ مهدی کربلایی، تولیت آستان حرم حسینی، هدف از ایجاد این شهرک‌ها را خدمات رسانی کامل و رفاه حال زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و حضرت عباس (علیه السلام) خواند وافزود: ایجاد شهرک‌های زائران در جاده کربلا بغداد و مناطق صفوان، شلمچه، کوت، بدره، نعمانیه، دیوانیه، ناصریه، سماوه، حله و شوملی در دستور کار تولیت عتبات قرار دارد.

وی گفت: از زمان ایجاد نخستین شهرک زائران در جاده 8 کیلومتری کربلا – حله در سال 2012میلادی تاکنون بیش از 6 میلیون زائر از امکانات آن استفاده کردند و همایش‌ها و نشست‌های متعدد علمی و فقهی در آن برگزار گردیده است.

این گزارش حاکی است، شهرک جدید زائران امام حسن مجتبی (علیه السلام)، 22 هکتار مساحت دارد و در 17 کیلومتری جاده کربلا- نجف اشرف واقع شده است. ساخت این شهرک سه سال زمان برده است و با حمایت مالی دیوان وقف شیعی و با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد دینار عراقی به بهره برداری رسیده است.

شایان ذکر است در این مراسم هیئتی از سوی بعثه مقام معظم رهبری مرکب از حجت الاسلام و المسلمین بازقندی (بهجتی)، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، حجت الاسلام عسکری، کارشناس مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا حضور داشتند.

ارسال نظرات