دو شهید گمنام مهمان کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد/ امروز سنندج عطر و بوی شهدا را داشت

امروز و در آخرين روز ماه رجب؛حال و هوای سنندج بوی عطر و یاد شهیدان را داشت و در نخستین کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد مردم این دیار دو شهید گمنام را میزبانی کردند.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۷۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اجلاسیه نهایی نخستین کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد امروز با حضور رئیس مجلس، رئیس سازمان بسیج، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، فرماندهان نظامی و انتظامی، امامان جمعه شهرهای پاوه، کرمانشاه،سنندج،جامعه روحانیون استان، خانواده های معظم شهدای پیشمرگان مسلمان کرد استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در مسجد قبا بهاران سنندج برگزار شد.

امروز حال و هوای سنندج بوی عطر و یاد شهیدان بود، امروز و دراخرين روز ماه رجب؛ در مسجد قبای سنندج شاهد مراسم معنوي و باشكوهي بودیم كه محور اصلي اين مراسم؛ تكريم و تعظيم والاترين ارزش‌ها و گل واژه‌هاي مكتب نوراني اسلام يعني "شهدای پیشمرگ مسلمان کرد" بود.

امروز برگزاری این یادوراه های شهداست که باعث می شود همگان به یادآورند که در روزهای خون و خواب، عزیزانی از جان عزیز خود، از شهد شیرین زندگی خویش و تمام آمال و آرزوهای خویشتن می گذشتند تا نشان دهند غیرت و مردانگی اجازه نمی دهد انقلابی که با خون به دست آمده با وزش خاک نامردی، ناپاک گردد.

در لحظات پایانی مراسم، دو شهید گمنام بر روی دستان حاضرین در مراسم کنگره شهدا تشییع شد.

به گفته محمدرضا شرف‌بیانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان این دو شهید 23 و 30 ساله از شهدای تفحص شده عملیات خیبر در جزیره مجنون هستند که امروز در این مجلس مهمان کنگره شدند و همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در محوطه دانشگاه علوم پزشکی کردستان تشییع و تدفین خواهند شد.

استان کردستان 5 هزار و 400 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است که یک هزار نفر از آنان از شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد هستند.

لازم به ذکر است تعدای شهدای پیشمرگان مسلمان کرد استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان 2 هزار و 250 شهید والامقام می باشد.
ارسال نظرات