فرماندار نیر بهره برداری از بنای یادمان شهدای گمنام نیر در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۹۹۷۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی فرماندار نیر در بازدید از محل دفن شهدای گمنام از بهره‌برداری این طرح در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 50 میلیون تومان در سال 93 برای اجرای این طرح اختصاص یافته است و 50 میلیون دیگر هم از اعتبارات سال 94 اختصاص خواهیم داد.

صمدی توسعه یادمان‌ها و مزار شهدای گمنام را حرکت فرهنگی ارزشمند دانست و اظهار کرد: شهدا، ارزش‌های ماندگار و همیشه جاوید ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا، خالصانه جان خود را فدای آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) کردند، گفت: با توجه به فضای معنوی این مکان ضروری است با تلاش بیشتر اینجا به محلی برای انتقال ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه تبدیل شود.

امیدی یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مقوله دفاع بر خلاف جنگ، یک ارزش مقدس است، افزود: شهدا، مدافعان سرزمین ایران اسلامی در مقابل مهاجمان بودند و بنابراین امروز این وظیفه برماست که نگهداری یاد و نام این انسان‌های بزرگ اهتمام ورزیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

امیدی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این مکان پس از تکمیل سازه‌های عمرانی و تلاش در جهت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: این مکان‌ها با توجه به ظرفیت معنوی که دارند و علاقه عموم مردم به شهدا و به‌ویژه شهدای گمنام، باید به یک مرکز برای انتقال غیر مستقیم ارزش‌های فرهنگی تبدیل شوند.

واحد مدیر کل حفظ آثار انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اینکه فاز اول عملیات عمرانی این مکان از سال‌ گذشته اجرا شده بود اظهار داشت: فاز دوم عملیات عمرانی این طرح به مدت 2 ماه است که آغاز شده که اولویت اصلی ما دقت و کیفیت در اجرای طرح است و تا هفته دولت درخدمت مردم شهید پرور نیر خواهد بود .


ارسال نظرات