محققان پژوهشگاه مواد وانرژی بزرگترین آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار را به همراه نخستین الکتروموتور ضدانفجار ساخت ایران ارایه کردند.
کد خبر: ۸۵۱۹۹۸۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
                  
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، طی مراسمی که در محل کارخانه شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) و با حضور مهندس جدی کار فرماندار سبزوار، مهندس امیدبخش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار، مهندس سعید احتشام زاده مدیرعامل شرکت ماشین های الکتریکی جوین(جمکو)، حجت الاسلام دلیری پور امام جمعه شهرستان جوین، مهندس بهادری رئیس اداره بهداشت و ایمنی و محیط زیست شرکت پتروشیمی مارون، مهندس زمانپور رئیس اداره تعمیرات پتروشیمی مارون و جمعی از مقامات کشوری منطقه برگزار شد، از نخستین الکتروموتور ضدانفجار ساخت ایران به ظرفیت 230 کیلووات رونمایی شد و همزمان بزرگترین آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار کشور در محل کارخانه جمکو گشایش یافت.
 در این مراسم دکتر مهرداد عدل عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان نماینده مشاور و ناظر پروژه، توضیحاتی را درخصوص طراحی و اجرای سازه ای و تأسیساتی این بنای مهم ارائه کرد.
وی اظهار داشت: آزمایشگاه کاربردی الکتروموتورها و تجهیزات ضدانفجاری قابلیت تزریق گازهای مختلف را دارد تا تجهیزات در محیط گازی آزمایش شوند.
دکتر عدل افزود: این آزمایشگاه کاربردی نخستین نمونه از این دست در کشور است که تحمل قدرت انفجاری معادل 100 کیلو تی.ان.تی را دارد.
گشایش بزرگترین آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار در ایران/ رونمایی از نخستین الکتروموتور ضدانفجار ساخت ایران
وی میزان اشتغالزایی فعالیت این آزمایشگاه را 50 نفر بصورت مستقیم و 50 نفر بطور غیرمستقیم بیان کرد و گفت: قرار بود این آزمایشگاه 2 سال قبل توسط کارشناسان آلمانی راه اندازی شود که با وجود تحریم ها، با تکیه بر نیروهای بومی به بهره برداری رسید.
گفتنی است، طراحی و نظارت بر اجرای این طرح ملی توسط مهندسین مشاور طرح هندسه نو و با همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی کرج صورت گرفته است.

خبرنگار افتخاری :طاهر دین محمدپور

ارسال نظرات