خبرهای داغ:
سرپرست اوقاف گرمسار:

شبهه افکنی و خرافه‌پرستی، معضل فرهنگی جامعه امروز

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان از شبهه افکنی و خرافه‌پرستی به‌عنوان یکی از مشکلات فرهنگی جامعه نام برد.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۲۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از گرمسار، حجت‌الاسلام رضا نفری صبح امروزدر جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان که با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری شهرستان آرادان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ناب تشیع باید به‌جای فرهنگ غرب، درمنطقه ترویج داده شود و به‌عنوان یک الگوی زندگی مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن به ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آن پرداخت، استفاده از امکانات و ابزار پیشرفته برای انتقال اطلاعات و خرده‌فرهنگ‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام نفری تصریح کرد: ابزار و امکانات پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در دنیا و استفاده بسیاری از مردم از این ابزارها، هم شامل جنبه‌های مثبت می‌شود و هم جنبه‌های منفی برای کاربران آن‌ها در بر خواهد داشت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان ادامه داد: از جنبه‌های مثبت استفاده از این ابزارها و امکانات می‌توان به‌سرعت در مبادله اطلاعات و صرفه‌جویی در وقت اشاره کرد و موارد منفی و مضرات استفاده این ابزارها نیز شامل آسیب‌های ناشی از انتشار مطالب و اطلاعات بی‌اساس و غیرقابل‌اعتماد می‌شود.

وی ضمن اشاره به فرهنگ غنی ایران اسلامی و لزوم گسترش فرهنگ اسلام و تشیع در دنیا، خاطرنشان کرد:در بعضی از مواقع، استفاده از این ابزارها با توجه به‌ سرعت بالای تبادل اطلاعات و داده‌ها، موجب نشر و گسترش مطالب غلط و غیرواقعی می‌شود که باید در برابر این‌گونه مسائل با هوشیاری و دقت نظر بالا، برخورد مناسب صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام نفری یادآور شد: روحیه کنجکاوی و تجربه ناکافی برخی از جوانان و نوجوانان عزیز موجب می‌شود تا به‌سادگی، این مطالب را باور کنند و ذهن آن‌ها در بعضی موارد درگیر شبهات و خرافه گویی دشمنان و جاهلان شود.

وی دقت نظر خانواده‌ها را در استفاده از این ابزار و وسایل توسط خانواده‌ها لازم و ضروری دانست و گفت: خانواده‌ها باید مراقب رفتار جوانان عزیز در برخورد با این مسائل باشند و در صورت برخورد با شبهات و سوالات مبهم، به مشاورین و کارشناسان امر، جهت کسب آگاهی و اطلاعات صحیح مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها