نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد همه هستی خود را در طبق اخلاص بگذراند و به الگو تبدیل شدند.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۴۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نخستین کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد دوشنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور لاریجانی رئیس مجلس، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج،فرمانده نیروی زمینی سپاه، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمال غرب، مسئولان استان کردستان و خانواده‌های شاهد و پیشمرگان مسلمان کرد استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در مسجد قبا سنندج پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام محمد حسینی شاهرودی، در این کنگره اظهار داشت: پیشمرگان مسلمان کرد موجب شفاعت قرآن و پیامبر قرار گرفته اند چرا که در راه خدا مجاهدانه مبارزه کردند.

وی گفت: انقلاب امام راحل در دنیا منحصربفرد است و این پیشمرگان راه خدا و امام خمینی (ره) را ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کُردستان افزود: شهدای کُردستان نظیر ماموستا حیدر فهیم و ماموستا شیخ الاسلام به جرم پیشتیبانی از امام و نظام به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام شاهرودی با بیان اینکه این شهدا راه خدا را تشخیص داده بودند، اظهار کرد: آنها حاضر بودند همه هستی خود را در طبق اخلاص بگذراند و به همین دلیل الگو شدند

شاهرودی گفت: آنها در مقابل استکبار ایستادند و خداوند آنها را به درجه بالا می رساند.

وی تصریح کرد: این پیشمرگان به تعبیر زیبای امام خامنه ای " از همه دنیای خود گذشتند" و همه هستی خود را طبق اخلاص قرار دارند و به الگو تبدیل شده اند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کُردستان گفت: این پیشمرگان مسلمان کُرد الگوی برادران سنی خود در یمن و فلسطین شده اند.

ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در کنگره ملی شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد، گفت: 10 هزار شهید اهل سنت در سه استان کُردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی که خون خودشان را با اهل مهاجر ریخته اند پیام بزرگ مجاهدت و ایثار دارد.

وی اظهار داشت: زمانی انقلاب که هجمه بر آن می بارید و نظام نهال جوانی بود و دشمنان در حال توطئه بودند، جمع صادق پیشمرگان به میدان آمدند و با خون خود وحدت، تعاون و مجاهدت را امضا کردند.

امام جمعه پاوه افزود: این گروه نباید در هیچ میدانی فراموش شوند و صاحبان قلم در تهران، تاریخ جنگ به مردم و نسل جوان را عادلانه عرضه کنند.

ارسال نظرات